Det går bra för oss.

Det här är jätteball.
Man kan styra Pilen på avstånd med rösten.
Typ stanna, vänta, gå dit och peka, till bilen, till huset, kom hit o.s.v.
Och lägga Pilen utanför hästhagen när man skall gå in och kolla hästar och fylla vatten.
Det hela är något helt nytt och mycket intressant och underhållande.

Är det så här att ha hund så gillar jag det skarpt.

Det här är jätteball.
Man kan styra Pilen på avstånd med rösten.
Typ stanna, vänta, gå dit och peka, till bilen, till huset, kom hit o.s.v.
Och lägga Pilen utanför hästhagen när man skall gå in och kolla hästar och fylla vatten.
Det hela är något helt nytt och mycket intressant och underhållande.

Är det så här att ha hund så gillar jag det skarpt.
Äsch.....det är rasen ;):D

Det är så härligt att läsa om dig/er och er hund :) Längtar ännu mera efter en ny kompis nu och känner verkligen vad jag saknar att ha en hund i familjen. Även fast jag är hästnörd ut i fingerspetsarna så känner jag mig lite trasig utan hund.

Pilen har vuxit till sig på något sätt.
Lagt på sig några kilo muskler och fått bättre energi.
Nu så kan jag hitta på en massa saker och hunden är med på allt.
Hela tiden pigg på äventyr.

I vinter så kommer Pilen och jag att vara hänvisade till varandra en hel del och det ser jag fram emot.
Alternativet hade varit att göra allting ensam och det känns beige i jämförelse.
Kul djur de där hundarna.

Pilen har vuxit till sig på något sätt.
Lagt på sig några kilo muskler och fått bättre energi.
Nu så kan jag hitta på en massa saker och hunden är med på allt.
Hela tiden pigg på äventyr.

I vinter så kommer Pilen och jag att vara hänvisade till varandra en hel del och det ser jag fram emot.
Alternativet hade varit att göra allting ensam och det känns beige i jämförelse.
Kul djur de där hundarna.
När fan blir gammal blir han religiös... *s*

Jag kan bara hålla med, jag har ju inga djur men grannen brukar låna mig som tuggleksak åt deras "lilla smidiga" schäferbuse och som hästvakt-hästkramare (eller är det jag som inbillar grannen att dom lånar mig)? :angel:

Häromdan så var jag till grannen en sväng och knasjycken fick värsta busrycket, hoppade in mellan mina ben och började tugga på mitt lår och, ja, så var vi igång igen. När jag skulle gå så låg galningen i hallen och fick tag på min fot när jag gick förbi. :laugh:

Härligt att höra att just du börjar få lite känslor för hundar :-) . Ska ärligt erkänna att jag hade mina tvivel, ofta tyckt du vart helt borta från verkligheten var det innebär som hundägare och inte alltid tyckt du uttryckt dig speciellt vackert om "oss".

Men STORT att du nu finns bland oss här på hundsidan som hundägare och inte bara för att hitta fel/anklaga och hata oss ;-).

Bara positivt och stort grattis till en fin vovve du har :-)

Nu så börjar vi att få ordning på kommunikationen också.
Det är helt otroligt vad lyhörd en hund kan vara.
Pilen går lös ute och det är inga som helst problem med det.
Ibland så kan det ta ett litet tag att få till vissa saker men vi jobbar på precisionen.
Ligg kan bli någon meter fel och så där och så är det ju svårt att ligga kvar tills att jag är färdig med mitt.
Ibland så kan det också gå åt fel håll, typ vänster i stället för höger.
Men ingen kan i alla fall anklaga Pilen för att inte alltid försöka sitt bästa.
Hunden är i alla fall mycket ambitiös.

inte alltid tyckt du uttryckt dig speciellt vackert om "oss".
Men helt ärligt så finns det verkligen hundägare som inte skulle ha hund.
Om nu vi, som inte kan något om hundar, kan hålla reda på en livlig schäfer vad gör då de som inte har någon ordning alls på sina hundar för fel?
Visserligen så har vi helt perfekta omständigheter med mycket mark, egen badplats och massor av tid för hunden då vi jobbar hemifrån, men ändå.
Man måste väl se till att ha rätt förutsättningar innan man skaffar sig ett djur?

Men helt ärligt så finns det verkligen hundägare som inte skulle ha hund.
Om nu vi, som inte kan något om hundar, kan hålla reda på en livlig schäfer vad gör då de som inte har någon ordning alls på sina hundar för fel?
Visserligen så har vi helt perfekta omständigheter med mycket mark, egen badplats och massor av tid för hunden då vi jobbar hemifrån, men ändå.
Man måste väl se till att ha rätt förutsättningar innan man skaffar sig ett djur?
Ett hundägande kan givetvis försvåras enormt om hunden har problem med tex rädslor osv. Att problemet ofta ligger hos ägaren är sant. Men många, många hundar är också mycket svårare än en normal hund.
Vi har ju också schäfer och är medlemmar i en schäferhundklubb och ser väldigt mycket av rasen. Det är mycket kompitenta och duktiga hundförare som är med i klubben. Alla tävlar osv. De flesta har mer än en hund. En del så många som 5. De kan ha 4 funkar klockrent och en femte som är en stor utmaning. Det kan vara allt i från kemin ekipaget emellan till vad som helst egentligen som kan göra att det inte funkar. Men de kämpar på och försöker lösa sina problem. Ger inte upp.

Sen finns det många hundägare som helt enkelt har skygglappar på och är både naiva och oengagerade och lyckas inte hålla ordning på den mest enkla hunden.

Man ska inte glömma att de flesta hundägare fixar sina hundar utmärkt. Det är som i allt annat klicken om är ett problem som utmärker sig.

Sen finns det många hundägare som helt enkelt har skygglappar på och är både naiva och oengagerade och lyckas inte hålla ordning på den mest enkla hunden.
Det som jag tycker är problem är när hundägaren påstår att den inte har några problem och att det bara beror på omgivningen som är dum att hunden beter sig tokigt.
Den hundägare som ber om ursäkt när det blir dumt och förklarar att den har en del att arbeta med är ju inget problem.

Jag upprepar mina tidigare aversioner mot hundar.
Jag gillar inte när de skäller.
Jag gillar inte när de kissar på min bil eller husknutar.
Jag gillar inte när de runkar mot mitt ben.
Allt detta kan ju en ansvarsfull hundägare undvika eller åtminstone be om ursäkt för och jobba vidare på att förhindra.

Vi har sommarstugor på ett avstånd så att vi kan se dem.
I en så vet vi när ägarna är där då deras hund skäller i princip kontinuerligt.
Det verkar inte riktigt klokt med mina mått mätt.
I gårdarna runt omkring finns också hundar som man kan höra någon enstaka gång.
F.ö. är här tyst. På hundskall då.

Det som jag tycker är problem är när hundägaren påstår att den inte har några problem och att det bara beror på omgivningen som är dum att hunden beter sig tokigt.
Den hundägare som ber om ursäkt när det blir dumt och förklarar att den har en del att arbeta med är ju inget problem.

Jag upprepar mina tidigare aversioner mot hundar.
Jag gillar inte när de skäller.
Jag gillar inte när de kissar på min bil eller husknutar.
Jag gillar inte när de runkar mot mitt ben.
Allt detta kan ju en ansvarsfull hundägare undvika eller åtminstone be om ursäkt för och jobba vidare på att förhindra.

Vi har sommarstugor på ett avstånd så att vi kan se dem.
I en så vet vi när ägarna är där då deras hund skäller i princip kontinuerligt.
Det verkar inte riktigt klokt med mina mått mätt.
I gårdarna runt omkring finns också hundar som man kan höra någon enstaka gång.
F.ö. är här tyst. På hundskall då.
Det är ju det här som är problemet om vi dömer andra hundägare utan att veta vad orsaken är.
Varför gör hunden som den gör?
Vi VET ju inte alltid om det är något som hundägaren jobbar enormt på och kanske tom fått bättring på (tex skällande) eller om det bara är en lat hundägare, eller kanske tom nått fel på hunden. Juckande som ofta är stressrelaterat tex. Kan vara svårt att få bukt med på vissa individer.
Bor man grannar så man har regelbunden koll på problemet kan man ana vilken av anledningarna det är eller tom prata med grannen.

Kan erkänna att våra hundar skäller av och till. De skäller tex om vi får besök. Om en katt eller vilt ränner över tomten (händer ofta här på landet) eller om de leker. Utöver det är de tysta. Men det blir en del skall av dessa anledningar per dag och vi har i dag 3 hundar, snart fyra. Så vist kan de höras då och då under dagarna.

Men jag håller absolut med dig att en ansvarsfull ägare ursäktar och även förklarar varför en viss situation uppstår. De som vänder huvudet åt andra hållet är de där som skiter i allt typ.
Tack och lov stöter jag inte på sådana då jag mest umgås med hundnördar :p

Det är ju det här som är problemet om vi dömer andra hundägare utan att veta vad orsaken är.
Men man vet ju säkert om man får en bortförklaring av typen "Hundar gör så" eller som jag ofta har fått "Du hatar hundar va?".
Något som jag ganska nyligen har fått mig förklarat, inte från någon granne dock, är att just schäfrar skäller mycket och det får man acceptera.
Så jag har fått höra mycket underligt i mina dagar, konstigt nog så har det mest tokiga upphört nu sedan vi blivit med en redig, svart schäfer.

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 859
Senast: Tantan
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 310
Senast: Tonto
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 475
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
972
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023