Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det låter härligt!Jag ville bara berätta det.
Hunden, numera kallad Pilen, fungerar fantastiskt bra i vår familj.
TV-kväll i soffan med en hund och en hög katter är en höjdare.
Är det så här att ha hund så gillar jag det skarpt.
Äsch.....det är rasenDet här är jätteball.
Man kan styra Pilen på avstånd med rösten.
Typ stanna, vänta, gå dit och peka, till bilen, till huset, kom hit o.s.v.
Och lägga Pilen utanför hästhagen när man skall gå in och kolla hästar och fylla vatten.
Det hela är något helt nytt och mycket intressant och underhållande.
Är det så här att ha hund så gillar jag det skarpt.
När fan blir gammal blir han religiös... *s*Pilen har vuxit till sig på något sätt.
Lagt på sig några kilo muskler och fått bättre energi.
Nu så kan jag hitta på en massa saker och hunden är med på allt.
Hela tiden pigg på äventyr.
I vinter så kommer Pilen och jag att vara hänvisade till varandra en hel del och det ser jag fram emot.
Alternativet hade varit att göra allting ensam och det känns beige i jämförelse.
Kul djur de där hundarna.
Jag ser det som ett avancemang.När fan blir gammal blir han religiös... *s*
All lycka till er Hundar ÄR ju underbaraJag ser det som ett avancemang.
Till ett mer krävande djur.
Men helt ärligt så finns det verkligen hundägare som inte skulle ha hund.inte alltid tyckt du uttryckt dig speciellt vackert om "oss".
Ett hundägande kan givetvis försvåras enormt om hunden har problem med tex rädslor osv. Att problemet ofta ligger hos ägaren är sant. Men många, många hundar är också mycket svårare än en normal hund.Men helt ärligt så finns det verkligen hundägare som inte skulle ha hund.
Om nu vi, som inte kan något om hundar, kan hålla reda på en livlig schäfer vad gör då de som inte har någon ordning alls på sina hundar för fel?
Visserligen så har vi helt perfekta omständigheter med mycket mark, egen badplats och massor av tid för hunden då vi jobbar hemifrån, men ändå.
Man måste väl se till att ha rätt förutsättningar innan man skaffar sig ett djur?
Det som jag tycker är problem är när hundägaren påstår att den inte har några problem och att det bara beror på omgivningen som är dum att hunden beter sig tokigt.Sen finns det många hundägare som helt enkelt har skygglappar på och är både naiva och oengagerade och lyckas inte hålla ordning på den mest enkla hunden.
Det är ju det här som är problemet om vi dömer andra hundägare utan att veta vad orsaken är.Det som jag tycker är problem är när hundägaren påstår att den inte har några problem och att det bara beror på omgivningen som är dum att hunden beter sig tokigt.
Den hundägare som ber om ursäkt när det blir dumt och förklarar att den har en del att arbeta med är ju inget problem.
Jag upprepar mina tidigare aversioner mot hundar.
Jag gillar inte när de skäller.
Jag gillar inte när de kissar på min bil eller husknutar.
Jag gillar inte när de runkar mot mitt ben.
Allt detta kan ju en ansvarsfull hundägare undvika eller åtminstone be om ursäkt för och jobba vidare på att förhindra.
Vi har sommarstugor på ett avstånd så att vi kan se dem.
I en så vet vi när ägarna är där då deras hund skäller i princip kontinuerligt.
Det verkar inte riktigt klokt med mina mått mätt.
I gårdarna runt omkring finns också hundar som man kan höra någon enstaka gång.
F.ö. är här tyst. På hundskall då.
Men man vet ju säkert om man får en bortförklaring av typen "Hundar gör så" eller som jag ofta har fått "Du hatar hundar va?".Det är ju det här som är problemet om vi dömer andra hundägare utan att veta vad orsaken är.
Det är en enorm skillnad på en del skall och att skälla i timmar i sträck.Men det blir en del skall av dessa anledningar per dag