Det finns saker till allt...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Ynthe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 748
Y

Ynthe

Någon som sett den här?
Airbag för ryttare
Hittade på Buke-annonserna här uppe, och ja... vad säger man :crazy:
Visst är det säkerligen jättebra OM det fungerar i praktiken, men ja, GÖR den det? Någon med erfarenhet?

Sv: Det finns saker till allt...

Tycker det verkar vara ett bra komplement till våra vanliga lite klumpiga västar.
För jag antar att den är ganska så mycket lättare att ha på sig än vanlig säkerhetsväst, då kanske fler skulle använda den.
Problemet är väl bara att ha den under tröjor och jackor, risken borde väl vara att allt som man lyckas få på ovanpå västen går sönder när man ramlar av och vösten bir en Air bag... :crazy: :D :o

Jag skulle vilja prova! :bump:

Sant, men jag menar, den är ju nästan dubbelt så dyr som en vanlig väst, samtidigt som den är "förbrukad" efter en avflygning. Visst, det räcker med en avflygning för att hamna en meter under marken, men om det "bara" är en sån där avflygning som det inte skulle "hända" något med?
Jag vet inte, är själv inne på att köpa en säkerhetsväst (vanlig alltså) såtillvida att nya hästen (unghäst, stor och hoppar upp och ner) går igenom besiktingen (vilket inte hästen jag skulle köpt gjorde *svammel*), då jag anser att en sån skulle vara befogad.

Klart man skulle vilja prova, men inte betalar jag 4000 kr bara för att prova EN gång... :smirk:

Men den var ju inte förbrukad efter en gång, däremot behövde man byta såna där kommerinteihågvaddethette-patron och den kostar nog inte 4000. ;)
Har en känlsa av att priserna kanske sjunker när fler börjar dra in air bags i sitt säkerhets-sortiment, tex Kefly, MH, Hööks, Eko mfl...
Då förutsatt att den verkligen fungerar utan att vara i vägen.
Tycker det där fastsättningssytemet verkade lite mysko nämligen...

Själv rider jag med min gamla vanliga väst tills vidare...:D

Ynthe skrev:
Sant, men jag menar, den är ju nästan dubbelt så dyr som en vanlig väst, samtidigt som den är "förbrukad" efter en avflygning. Visst, det räcker med en avflygning för att hamna en meter under marken, men om det "bara" är en sån där avflygning som det inte skulle "hända" något med?
Jag vet inte, är själv inne på att köpa en säkerhetsväst (vanlig alltså) såtillvida att nya hästen (unghäst, stor och hoppar upp och ner) går igenom besiktingen (vilket inte hästen jag skulle köpt gjorde *svammel*), då jag anser att en sån skulle vara befogad.

Klart man skulle vilja prova, men inte betalar jag 4000 kr bara för att prova EN gång... :smirk:

Halloj! no no, den går att använda hur många gånger som hellst. Det enda man behöver göra är att byta ut gaspatronen

Liknande trådar

Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
585
Senast: skiesabove
·
Skola & Jobb Snart är det dags för det årliga medarbetarsamtalet....Och jag vill inte...Chefen är knepig; vill ha feedback på sitt arbete men blir...
Svar
16
· Visningar
1 232
Senast: Bulldoozer
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 393
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
332
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Shettistråden del II
  • 07:or del 23