Det eviga byxproblemet (klagomål/har ni tips?)

Eeeh what? Sa hen så rakt ut till dig? O_o Vad var det hen aldrig hade sett tidigare?

Ja, men inte spontant. Rent allmänt kändes det som att expediten trodde det var första gången jag tog på mig ett par byxor och förklarade flera gånger hur byxor ska sitta och att det är ok att gå upp en storlek.

Problemet är att genom att gå upp en storlek så får byxorna
1. Normaltajta (mot tajta) byxben
2. På tok för stor midja

Efter ett tag hade jag provat alla byxor, och expediten verkade inte vilja ta "nederlaget" utan propsade på att gå upp en storlek i fler modeller. Jag förklarade att då drar mina vader ner byxorna, och eftersom de är lösa uppe så glider de ner, hamnar snett på rumpan så sidofettet kikar ut så mycket det bara kan. Därefter konstaterade jag att jag kanske skulle leta vidare någon annanstans, varpå expediten sa att hen aldrig sett något liknande.

Såklart hände mer, men det är i stora drag.

mer allmänt så..
Usch, jag mår fortfarande dåligt efter det där. Ska kanske svälta mig :cautious:
Jag känner i alla fall inte för att prova fler byxor, ska kanske laga mina gamla och ha gått ner så jag kan ha vanliga byxor när lagningarna går sönder. (halvt seriöst, jag kan inte banta)

Fy vad tråkigt! Och verkligen dåligt agerat av expediten. Men försök att inte låta dig nedslås allt för mycket, det finns fler ställen, med proffsig personal!

Fy vad tråkigt! Och verkligen dåligt agerat av expediten. Men försök att inte låta dig nedslås allt för mycket, det finns fler ställen, med proffsig personal!
Tack!
Men visst är det lite tungt när det alltid varit så.. Usch.
Letandet fortsätter så fort känslorna lugnat sig lite :)

Har du prövat Molly high waist från gina tricot?
De är extremt stretchiga utan att töja sig och tappa formen. Som en fin hybrid mellan tights och jeans (inte som dr denim som är mer som en mjukisbyxa eller ett par leggings i jämförelse). men ändå i en tjock och "jeansig" kvalitet. Jag har seriöst 5 par och inga andra jeans har varit så bekväma och suttit så bra. Kostar 299 kr. Testa vettja! :D

Svårt att se din kroppsform på bilden, och du beskriver inte vilken typ av byxor du är ute efter. Vill ändå slå ett slag för Rodebjer! Jag är kurvig med smal midja, runda lår och stor rumpa. Deras byxor i modell Sini sitter perfekt på mig. De hade också en modell som heter Houston som de tyvärr inte tillverkar längre som passade min kroppsform. Bägge modellerna sitter högt i midan, är vidare i benen och lätt utställda. Snygga på de flesta, även vi som inte har modellben ;)
Tighta jeans och dylikt har jag tyvärr inget tips på, det klarar jag inte av att bära upp utan att se ut som en korv typ :p

Tipsar även jag om JC och deras märke Crocker! Speciellt de med högre midja. Köpte nyss pep 2nd skin med hög midja och de sitter där de ska. Även modellen scarlet från Lee sitter fint men är ju snäppet dyrare. Vet hur det är att bli smått deprimerad efter en shoppingrunda efter byxor! Därför gillar jag också JC där jag alltid fått bra hjälp och de syr upp byxorna åt en, eftersom alla alltid är för långa för mig om de ska passa i övrigt. sen har jag börjat använda mer kostymaktiga byxor och chinos mycket, de har en tendens att passa väldigt bra jämfört med jeans som är mycket svårare att hitta rätt. HMs chinos från Logg sitter bra, liksom byxor i olika varianter från Mango.

@nyponros Det har jag inte, ska kollas in! Tack! :)

@tornblomma @Chili @lisa412 Jag vet inte riktigt själv vad jag är ute efter, hade jag "fått" välja själv hade jag haft friluftsbyxor dag ut och dag in. Något som är bekvämt helt enkelt? Jag har inte riktigt någon stil och känner/har känt att jag är så okunnig och ointresserad att jag inte kan bära upp icke-mainstreambyxor. Det kanske är fel..

Raka/bootcut känner jag mig hemskt obekväm i av någon anledning. Jag har liksom redan så stora vader att det blir helt enormt med det extra, men det kanske är fel tänk.

@nyponros Det har jag inte, ska kollas in! Tack! :)

@tornblomma @Chili @lisa412 Jag vet inte riktigt själv vad jag är ute efter, hade jag "fått" välja själv hade jag haft friluftsbyxor dag ut och dag in. Något som är bekvämt helt enkelt? Jag har inte riktigt någon stil och känner/har känt att jag är så okunnig och ointresserad att jag inte kan bära upp icke-mainstreambyxor. Det kanske är fel..

Raka/bootcut känner jag mig hemskt obekväm i av någon anledning. Jag har liksom redan så stora vader att det blir helt enormt med det extra, men det kanske är fel tänk.

Jag har väl också tyckt ungefär samma sak ang stil och har samma problem med att hitta byxor. Då mitt intresse för kläder och mode är högst varierande, samtidigt som jag vill känna mig någotsånär fin på jobbet och måste ha kontorsvänliga kläder varje dag, har jag bestämt mig för att köra en klassisk stil nu. Jag har ju ändå ingen direkt stil så jag kan likaväl byta. ;) Har då upptäckt att kostymbyxor eller liknande är grymt bekväma. :D Har ett par från Mango som nog är de skönaste byxorna jag haft på flera år. Man kan både klä upp och klä ner dem, funkar med sneakers också.

Nu är ju bootcut tillbaka och jag har alltid gillat det men inte haft det på flera år. Personligen tycker jag det är fint om man har en kurvig kropp och på mig med relativt korta ben förlänger det ju, särskilt i kombination med hög midja. :)

Jag har väl också tyckt ungefär samma sak ang stil och har samma problem med att hitta byxor. Då mitt intresse för kläder och mode är högst varierande, samtidigt som jag vill känna mig någotsånär fin på jobbet och måste ha kontorsvänliga kläder varje dag, har jag bestämt mig för att köra en klassisk stil nu. Jag har ju ändå ingen direkt stil så jag kan likaväl byta. ;) Har då upptäckt att kostymbyxor eller liknande är grymt bekväma. :D Har ett par från Mango som nog är de skönaste byxorna jag haft på flera år. Man kan både klä upp och klä ner dem, funkar med sneakers också.

Nu är ju bootcut tillbaka och jag har alltid gillat det men inte haft det på flera år. Personligen tycker jag det är fint om man har en kurvig kropp och på mig med relativt korta ben förlänger det ju, särskilt i kombination med hög midja. :)

Jag får prova!
Jag är en sådan som går i pojkvännens tjocktröja alt någon av mina favorittjocktröjor (ena från herravdelningen på ullared och andra från herravdelningen på newyorker :o ) och ett par byxor, gärna mina älskade cargobyxor som jag haft hur länge som helst men nu vandrat vidare.

Hög midja ställer jag mig lite tveksam till, jag sitter väldigt mycket och får så ont i magen av höga midjor som passar bra när man står.

Jag får köpa ett par bootcut trots allt, de brukar dessutom finnas på mer vuxenställen som har kläder även till mig som har/är lite "mer" :angel::D

En väldigt stor anledning att gå till JC är ju midjeproblemet. Där köper du ju inte byxor i "vanliga storlekar" utan i tum, där det borde vara lättare att hitta något. Att det sen brukar finnas alla olika typer av midjor och modeller är ju inte heller en nackdel (eller att de syr upp gratis, om man nu råkar vara kort, som vissa av oss :D).

En väldigt stor anledning att gå till JC är ju midjeproblemet. Där köper du ju inte byxor i "vanliga storlekar" utan i tum, där det borde vara lättare att hitta något. Att det sen brukar finnas alla olika typer av midjor och modeller är ju inte heller en nackdel (eller att de syr upp gratis, om man nu råkar vara kort, som vissa av oss :D).

Tum storlekar finns numera även på andra klädaffärer som tex H&M.

Jaha, så var jag här igen. Ett par hela jeans kvar, ett byxköp är nödvändigt.
Såhär ser jag ut:
10479746_10152284276022029_2799057571620766410_n.jpg

Ingen helt ovanlig form, alltså. Så varför är det så jäkla svårt att hitta byxor som passar?! Vartannat par jag provar fastnar på vaderna, vartannat sitter superbra på benen men har på tok för många centimeter i midjan.
HM är ett hån mot folk med min kroppsform. Gina tricot var något bättre, men numera hittar jag aldrig något där.

Har ni några tips på ställen som säljer normalprisbyxor till oss "felformade" (:mad:)?
Har tidigare köpt på Levis och G-star, men de har gått sönder efter att par månader och är på tok för dyra för min studentbudget om de håller så låg kvalitet.

Ursäkta butterheten!
Lite otippat säger jag John Bauer jeans på bonprix. De finns dessutom med olika benlängd.

Nu har jag lagat 2 av 3 av mina gamla jeans! :up:

Skönt, så slipper jag både det psykiskt jobbiga i att prova byxor och utgiften :D

Ja tyvärr.
Jag har stor rumpa, tjocka lår, stora vader och smal midja. På mig sitter de perfekt. Jag har dessutom väldigt långa ben så då är det ett extra plus att de finns i olika längder.

Åh vilken underbar sida! Modellerna representerar en större del av befolkningen än bara de väldigt smala :love:

Tusen tack för tipset, blir till att prova därifrån tror jag!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka