M
Martenix
Har nyss varit på bikbok, det gick verkligen inte bra.. Biträdet hade "aldrig sett något liknande".
Eeeh what? Sa hen så rakt ut till dig? Vad var det hen aldrig hade sett tidigare?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har nyss varit på bikbok, det gick verkligen inte bra.. Biträdet hade "aldrig sett något liknande".
Eeeh what? Sa hen så rakt ut till dig? Vad var det hen aldrig hade sett tidigare?
Tack!Fy vad tråkigt! Och verkligen dåligt agerat av expediten. Men försök att inte låta dig nedslås allt för mycket, det finns fler ställen, med proffsig personal!
@nyponros Det har jag inte, ska kollas in! Tack!
@tornblomma @Chili @lisa412 Jag vet inte riktigt själv vad jag är ute efter, hade jag "fått" välja själv hade jag haft friluftsbyxor dag ut och dag in. Något som är bekvämt helt enkelt? Jag har inte riktigt någon stil och känner/har känt att jag är så okunnig och ointresserad att jag inte kan bära upp icke-mainstreambyxor. Det kanske är fel..
Raka/bootcut känner jag mig hemskt obekväm i av någon anledning. Jag har liksom redan så stora vader att det blir helt enormt med det extra, men det kanske är fel tänk.
Jag har väl också tyckt ungefär samma sak ang stil och har samma problem med att hitta byxor. Då mitt intresse för kläder och mode är högst varierande, samtidigt som jag vill känna mig någotsånär fin på jobbet och måste ha kontorsvänliga kläder varje dag, har jag bestämt mig för att köra en klassisk stil nu. Jag har ju ändå ingen direkt stil så jag kan likaväl byta. Har då upptäckt att kostymbyxor eller liknande är grymt bekväma. Har ett par från Mango som nog är de skönaste byxorna jag haft på flera år. Man kan både klä upp och klä ner dem, funkar med sneakers också.
Nu är ju bootcut tillbaka och jag har alltid gillat det men inte haft det på flera år. Personligen tycker jag det är fint om man har en kurvig kropp och på mig med relativt korta ben förlänger det ju, särskilt i kombination med hög midja.
En väldigt stor anledning att gå till JC är ju midjeproblemet. Där köper du ju inte byxor i "vanliga storlekar" utan i tum, där det borde vara lättare att hitta något. Att det sen brukar finnas alla olika typer av midjor och modeller är ju inte heller en nackdel (eller att de syr upp gratis, om man nu råkar vara kort, som vissa av oss ).
Lite otippat säger jag John Bauer jeans på bonprix. De finns dessutom med olika benlängd.Jaha, så var jag här igen. Ett par hela jeans kvar, ett byxköp är nödvändigt.
Såhär ser jag ut:
Ingen helt ovanlig form, alltså. Så varför är det så jäkla svårt att hitta byxor som passar?! Vartannat par jag provar fastnar på vaderna, vartannat sitter superbra på benen men har på tok för många centimeter i midjan.
HM är ett hån mot folk med min kroppsform. Gina tricot var något bättre, men numera hittar jag aldrig något där.
Har ni några tips på ställen som säljer normalprisbyxor till oss "felformade" ()?
Har tidigare köpt på Levis och G-star, men de har gått sönder efter att par månader och är på tok för dyra för min studentbudget om de håller så låg kvalitet.
Ursäkta butterheten!
Lite otippat säger jag John Bauer jeans på bonprix. De finns dessutom med olika benlängd.
Ja tyvärr.Är det bara på nätet? (noll koll )
Ja tyvärr.
Jag har stor rumpa, tjocka lår, stora vader och smal midja. På mig sitter de perfekt. Jag har dessutom väldigt långa ben så då är det ett extra plus att de finns i olika längder.
Åh vilken underbar sida! Modellerna representerar en större del av befolkningen än bara de väldigt smala
Tusen tack för tipset, blir till att prova därifrån tror jag!