Det eviga byxproblemet (klagomål/har ni tips?)

Silkisif

Trådstartare
Jaha, så var jag här igen. Ett par hela jeans kvar, ett byxköp är nödvändigt.
Såhär ser jag ut:
10479746_10152284276022029_2799057571620766410_n.jpg

Ingen helt ovanlig form, alltså. Så varför är det så jäkla svårt att hitta byxor som passar?! Vartannat par jag provar fastnar på vaderna, vartannat sitter superbra på benen men har på tok för många centimeter i midjan.
HM är ett hån mot folk med min kroppsform. Gina tricot var något bättre, men numera hittar jag aldrig något där.

Har ni några tips på ställen som säljer normalprisbyxor till oss "felformade" (:mad:)?
Har tidigare köpt på Levis och G-star, men de har gått sönder efter att par månader och är på tok för dyra för min studentbudget om de håller så låg kvalitet.

Ursäkta butterheten!

Nudie!
Riktigt bra kvalitet som dessutom kan lämnas in för lagning hos Nudie om det skulle behövas.
Finns i många modeller och rimligt pris!

Jag har liknande kroppsform och problem. Har hittat en del bra på Bikbok det senaste året, kanske värt en kik? :)

Måste slå ett slag för Kappahl!
Har själv väldigt korta ben, med breda lår och smal midja. Har storlek 26/30" ungefär. Men Kappahl har några bra modeller som jag tycker både har hållit bra, men som framförallt haft väldigt bra passform!

Måste slå ett slag för Kappahl!
Har själv väldigt korta ben, med breda lår och smal midja. Har storlek 26/30" ungefär. Men Kappahl har några bra modeller som jag tycker både har hållit bra, men som framförallt haft väldigt bra passform!

De som lever nu är ett par från kappahl! :) Har kikat lite på deras hemsida men känner mig inte överförtjust i nuvarande sortimentet de har just nu. Kollektion kanske det heter på klädspråk?
Tack för förslaget! :)

Gina Tricot har jag alltid köpt på, men de senaste två åren har jag handlat mer och mer på Bik Bok och Weekday. Weekdays egna jeans är helt fantastiska!!! Billiga och håller ordentligt! De är återförsäljare till Cheap Monday också, och jag har två par jeans därifrån hemma nu som sitter bra :)

Jag brukar köpa märkesjeansen på rea på carlings, då får man jeans som oftast håller, är välsydda till ett bra pris. Undantag för Levis för de jag har haft har alltid gått sönder fort.

Jaha, så var jag här igen. Ett par hela jeans kvar, ett byxköp är nödvändigt.
Såhär ser jag ut:
10479746_10152284276022029_2799057571620766410_n.jpg

Ingen helt ovanlig form, alltså. Så varför är det så jäkla svårt att hitta byxor som passar?! Vartannat par jag provar fastnar på vaderna, vartannat sitter superbra på benen men har på tok för många centimeter i midjan.
HM är ett hån mot folk med min kroppsform. Gina tricot var något bättre, men numera hittar jag aldrig något där.

Har ni några tips på ställen som säljer normalprisbyxor till oss "felformade" (:mad:)?
Har tidigare köpt på Levis och G-star, men de har gått sönder efter att par månader och är på tok för dyra för min studentbudget om de håller så låg kvalitet.

Ursäkta butterheten!

Jag måste slå ett slag för JC egna märke crocker, därifrån har jag flera favoritbyxor. Finns i olika modeller :). Har liknande kroppsform som dig.

linda_high_f_black.jpg

Linda High Pants från BikBook! Changed my life :love::D
Väldigt stretchiga, sitter bra och är billiga (249kr). Samma modell finns även med vanlig midja, men själv älskar jag den höga modellen. :)

Jag måste slå ett slag för JC egna märke crocker, därifrån har jag flera favoritbyxor. Finns i olika modeller :). Har liknande kroppsform som dig.

Skriver under på det! Jag jobbar i mina (hästskötare) så de används mycket och tvättas mycket men håller förvånansvärt bra! Skulle tro att de håller betydligt bättre om de bara utsätts för normal användning och tvättas rätt, men mina håller trots misshandel ändå runt året.

Vad kul att höra att det finns fler där det tar stopp redan vid vaderna. :D Jag är formad på samma sätt som du och skulle rekommendera en tripp till Lindex. Deras vanliga brallor funkar aldrig på mig men deras jeans sitter förvånansvärt bra, är prisvärda och jag har inte upplevt några problem med hållbarheten.

Skriver under på det! Jag jobbar i mina (hästskötare) så de används mycket och tvättas mycket men håller förvånansvärt bra! Skulle tro att de håller betydligt bättre om de bara utsätts för normal användning och tvättas rätt, men mina håller trots misshandel ändå runt året.
Då kanske jag ska erkänna att även jag använder mina i stallet och vid ridning ;).

Tack alla!

Har nyss varit på bikbok, det gick verkligen inte bra.. Biträdet hade "aldrig sett något liknande". Jag blir alltid lika "glad" av att shoppa.

Söker vidare!

@Silkisif

Har du testat Dr Denim? De är väldigt snälla mot mina höfter, kanske kan de uppföra sig kring dina vader ;). Jag har tre par av varianten Snap och de äldsta införskaffades 2010 - fortfarande fina trots att jag ridit en del i de! Dessutom är de plånboksvänliga.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka