Det blev en bättre dag

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gårdagens skitdag gick och gömde sig och idag har jag haft det riktigt trevligt.

På morgonen åkte jag till fröken frieser och red. Det var strålande solsken och riktigt härligt väder med cirka en minusgrad. Först red jag ut en kortare sväng och sedan red jag på gärdet utanför stallet. Efter ett tag kom ägaren ut och tittade vilket jag inte noterade först. Sen stod vi och pratade en stund. Hon hade inget att anmärka på utan tyckte att jag kunde rida. :) Skönt att hon är nöjd i alla fall. Själv är jag ju jämt så kritisk.

cleo-och-jag.jpg


Jag har ju nämnt att jag funderat på att sluta på nuvarande ridskola och hon tyckte att en annan ridskola som ligger i närheten nog är bättre. Hon sa att hon också kunde tänka sig att köra både mig och hästen dit vid enstaka tillfällen. Det vore ju skoj, i så fall. :)

På hemvägen plockade jag upp syrran vid bussen och sen åkte vi hem till mig. Hon hjälpte mig att slipa mitt köksbord som exet sabbat genom att sitta där och hantverka utan att skydda bordsskivan. Grovjobbet blev klart, sen har jag finjobbet kvar. Vi hann med en tur till stan också innan hon åkte hem.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Äntligen kom jag till skott med att köpa en pannlampa. Jag åkte till XXL igår och frågade en i personalen om de hade en lampa som lyste...
Svar
0
· Visningar
231
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Idag red vi en bonuslektion på ridskolan. Jag fick fuxen som jag haft en del i höst. Han kändes lite busig idag, men snäll som han är så...
Svar
0
· Visningar
194
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp