Det årliga julproblemet, presenter.

Shaggy

Trådstartare
Jaha så var det då jul igen. För en gångs skulle har jag kommit på en lysande present till mina föräldrar men vad ger man till sin bror. Han skulle inte ta illa upp om han inte fick något men jag tycker om att ge presenter. Han vill inte ha några saker så kvar på listan står ickemateriella 'saker'.
Förra året fick han en turridning, som vi inte hunnit genomföra. Samma sak i år igen blir lite fånigt eftersom den som sagt inte är genomförd. Nu funderar jag på att antingen ge honom en lunch i samband med turridningen eller ett gåvobevis till någon organisation som stöder miljöprojekt.
Tyvärr är inte google och jag vänner idag. Hur jag än googlar så får jag mest upp ointressanta länkar. I nuläget har jag hittat ett projekt som känns bra men det är inte det projektet. Kan någon ge mig tips på hur man googlar för att inte få upp cancerfonden (när man skriver miljö) eller företag som yvs över sin miljösponsring.

Vad är hans/dina intressen och fokus? Du nämnde miljö, det är ett ganska brett område så är det något mer specifikt han brinner för? Sedan beror det lite på vilken slags budget du har.

Jaha så var det då jul igen. För en gångs skulle har jag kommit på en lysande present till mina föräldrar men vad ger man till sin bror. Han skulle inte ta illa upp om han inte fick något men jag tycker om att ge presenter. Han vill inte ha några saker så kvar på listan står ickemateriella 'saker'.
Förra året fick han en turridning, som vi inte hunnit genomföra. Samma sak i år igen blir lite fånigt eftersom den som sagt inte är genomförd. Nu funderar jag på att antingen ge honom en lunch i samband med turridningen eller ett gåvobevis till någon organisation som stöder miljöprojekt.
Tyvärr är inte google och jag vänner idag. Hur jag än googlar så får jag mest upp ointressanta länkar. I nuläget har jag hittat ett projekt som känns bra men det är inte det projektet. Kan någon ge mig tips på hur man googlar för att inte få upp cancerfonden (när man skriver miljö) eller företag som yvs över sin miljösponsring.

Om det är någon som "har allt", eller som inte specifikt önskar sig en särskilt pryl, så tycker jag välgörenhetspresenter är jättebra. Det är sånt jag själv gärna får också. Vi lever i ett absurt konsumtionssamhälle så att försöka göra något bra med sina pengar känns viktigare än någonsin.

Plantera träd:
https://viskogen.se/vart-arbete/

Här finns en samling med välgörenhetspresenter:
https://www.presentjakt.se/presenttips/presenter-valgorenhet

WWF har en del fadderprojekt och liknande som stöder miljöprojekt. Tigern, svensk natur , haven eller liknande.

Jag ska ge något till grannens barn. 2 och 4 år. Dom kan ingen svenska så böcker går bort.

Jag kör på WWF faktiskt. Det har ju varit en del snack om lurendrejare vad gäller miljöprojekt och WWF känns seriöst. Barnen fick fadderskap för havet. Jag skulle tro att det blir ett par fadderskap till åt andra i släkten men vi får se. Svårt sånt där, jag gissar att den ena inte alls är så mycket för sånt och särskilt inte när andra får prylar men vi kan inte se någon poäng med att köpa något bara för att heller.

Min inställing är såhär när jag är självisk.
24991075_10155212353255794_2558397523971507338_n.jpg

Nej jag struntar i klapar. det är inte det jag vill ha,

Jag fick ett telefonsamtal för någon dag sedan från naturskyddsföreningen där jag är medlem. De undrade om jag ville ge bort ett medlemskap men jag vet inte vem jag skulle ge det till. Kanske kan det vara något för din bror?

Till folk som har allt brukar jag gillar att ge bort upplevelser. Spabehandling, vinprovning, ölprovning eller vad personen nu gillar, finns massa olika beroende på vad man har för budget. Köra sportbil, fallskärmshoppa osv osv.

Sponsra hållbar energiförsörjning genom att ge microlån till solcellsutbyggnad i länder där man idag får energi genom diesel? Trine har gett pengarna tillbaka med bättre ränta än banken dessutom.

Jag ska ge något till grannens barn. 2 och 4 år. Dom kan ingen svenska så böcker går bort.
Snöglob? Jag är väldigt snål med julklappar i år, men mina och systerbarnen ska få varsin vattenfylld lykta med LED-ljus och julmotiv inuti, från Konstsmide.
När man sätter igång den så virvlar "snön" runt. Jättefina och ger härlig julkänsla tycker jag, yngsta på tre år "fastnade" i den :)
googla "vattenfylld lykta" så kommer de upp.

Sponsra hållbar energiförsörjning genom att ge microlån till solcellsutbyggnad i länder där man idag får energi genom diesel? Trine har gett pengarna tillbaka med bättre ränta än banken dessutom.

Utmärkt ide även om det sista inte är så jättesvårt ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka