Det är ju hemskt..

Aningsfull

Trådstartare
Hur kan man annonsera ut en blandras dvärgpinscher/chihuahua på 18 månader för 15 000 när man kan få en renrasig dvärgpinschervalp efter meriterade föräldrar för 10 000. :crazy:
Finns det någon knäppgök som betalar så mycket? :crazy:

Man kanske skulle para Julie med en chihuahua. Två poppisraser i en och samma hund, jag skulle tjäna massvis med dollars. :banana:

:crazy:
 
Sv: Det är ju hemskt..

15.000:eek: Sen undrar jag hur snygga dom valparna är:p :D . Chihuahua har väl lite stora öron, och om jag minns rätt såg jag ett kort på din söta hund med jätteöron i en tråd nån gång (stod rakt ut:D )...blir väl en hund med litet huvud och jätteöron:rofl:
Nä, 15.000 skulle jag då aldrig betala:eek: :D
 
Sv: Det är ju hemskt..

Fast min har för stora öron. :D Hennes öron skulle nog egentligen vara hängöron men dom fick lite för mycket stuns i sig så dom står i alla fall. :rofl: Svårt det där med raser som kan ha både liggande och stående öron.
Vad gäller den hunden fanns det bild. Såg ut som en tanig dvärgpinscher med äppelhuvud och bamseöron.
 
Sv: Det är ju hemskt..

Vad är det för fel med det...får dom sålt så är det ju facit på att folk betalar...dessa dvärghundar i den prisklassen får väl antagligen ett drägligt liv..som alla andra pygmehundar....
 
Sv: Det är ju hemskt..

ja man kanske skulle börja föda upp dvärgpinscher/chihuahua. ingen som har en chihuahuatik att låna ut? Min Dp hanne skulle nog bli lycklig om han fick gör barn med en sån=)

Men jag tänkte åxå på att avla fram ett mellanting mellan de två mest poppis raserna nu. Dvärghund (min dvärgpinscherhanne) och "kamphund" (min Amstaff/pitbulltik)

Hon borde komma i löp i juni nån gång.

Skulle an inte kunna tjäna ruskit mycket pengar på en sån blandning?=)

Obs! jag är ironisk om inte dett framkom tydligt nog
 
Sv: Det är ju hemskt..

ja man kanske skulle börja föda upp dvärgpinscher/chihuahua. ingen som har en chihuahuatik att låna ut? Min Dp hanne skulle nog bli lycklig om han fick gör barn med en sån=)

Men jag tänkte åxå på att avla fram ett mellanting mellan de två mest poppis raserna nu. Dvärghund (min dvärgpinscherhanne) och "kamphund" (min Amstaff/pitbulltik)

Hon borde komma i löp i juni nån gång.

Skulle an inte kunna tjäna ruskit mycket pengar på en sån blandning?=)

Obs! jag är ironisk om inte dett framkom tydligt nog

tusan me, ni blir ju rika o jag urfattig:eek: :D är marknaden mättat på större hundar? hmmm.. men om jag korsar mina stora Landseers me en björn eller så och begär ca 15.000kr.. va säger ni om det?:) finns här några spekulanter?:p :D
 
Sv: Det är ju hemskt..

Jag reagerar väl mest på att det uppenbarligen finns nåt rikspucko som betalar såna summor.
Tillgång och efterfrågan har jag nog lite koll på. Men jag förstår fortfarande inte att någon kan vara så dum att de betalar såna summor för en blandras när det finns renrasiga hundar i annonserna runt omkring för en betydligt billigare penning.
 
Senast ändrad:
Sv: Det är ju hemskt..

Hur kan man annonsera ut en blandras dvärgpinscher/chihuahua på 18 månader för 15 000 när man kan få en renrasig dvärgpinschervalp efter meriterade föräldrar för 10 000. :crazy:
Finns det någon knäppgök som betalar så mycket? :crazy:

Man kanske skulle para Julie med en chihuahua. Två poppisraser i en och samma hund, jag skulle tjäna massvis med dollars. :banana:

:crazy:

Folk är helt galna, jag såg för någon vecka sen en annons om oreggade dvärgpinschrar, de kostade 9000kr, varför då inte skaffa en reggad för 10000?

Fast det finns ju folk som inte förstår, träffade en lustig man när jag stod utanför affären med Milla när husse var inne och handlade. Han sa att han skulle köpa en dp till sin son när han fyllde år, för sonen satt så mycket vid datorn, ja då blir det nog bra med en hundvalp:crazy: Han frågade även om de var mycket sjuka och jag svarade nej, men man bör ju kolla upp föräldrarna så de är ögonlysta och ev patellaundersökta, han såg ut som ett frågetecken. När han inte visste vad SKK var och sa att han skulle köpa en hund av en som jag vet avlar oreggat och korsar med PK så gav jag upp att försöka förklara seriös avel för honom.
 
Sv: Det är ju hemskt..

En dvärgpinscher kommer nog att må bra hos någon som bara sitter vid datorn.
Min blir totalt jävla odräglig om inte hon får ordentligt med motion, sen är det ju långt ifrån en lätt ras heller. Dom är ju mer eller mindre kocko hela bunten. :angel: :D
 
Sv: Det är ju hemskt..

Ja det kommer nog inte gå så bra. Han frågade även hur jag gjorde med Milla i hundrastgården när de var stora hundar där. Jag såg ut som ett frågetecken, då fanns det visst en inhängnad någonstans där man kunde släppa hunden lös med andra hundar. Han tyckte att det bara var gå dit och rasta hunden. Jag försökte berätta att jag inte gick dit utan jag istället aktiverade min hund och inte promenerade så långt pga hennes ålder, men aktivera förstod han inte heller, kan inte hunden sitta av sig själv frågade han... Hoppas ingen säljer en hund till honom...:crazy:
 
Sv: Det är ju hemskt..

men gud! tycker allvarligt att man ska inför hundkörkort. sånna människor ska ju inte få skaffa djur. förmodligen så finns de nån som säljer en valp till han. någon som bara är ute efter pengar...
 
Sv: Det är ju hemskt..

Hur kan man annonsera ut en blandras dvärgpinscher/chihuahua på 18 månader för 15 000 när man kan få en renrasig dvärgpinschervalp efter meriterade föräldrar för 10 000. :crazy:
Finns det någon knäppgök som betalar så mycket? :crazy:

Man kanske skulle para Julie med en chihuahua. Två poppisraser i en och samma hund, jag skulle tjäna massvis med dollars. :banana:

:crazy:

Dem kan tyvärr annonsera det för att det finns dem idioter ( ursäckta ordvalet) som betalar det.
 
Sv: Det är ju hemskt..

tusan me, ni blir ju rika o jag urfattig:eek: :D är marknaden mättat på större hundar? hmmm.. men om jag korsar mina stora Landseers me en björn eller så och begär ca 15.000kr.. va säger ni om det?:) finns här några spekulanter?:p :D

Det värsta är att du skulle säkert få många spekulanter. Den sista idioten är ännu inte född. Jag har stött på pitbull-blandningar som djurägaren gör sig av med för att den var för snäll och inte tillräckligt macho. "chihuahua" valpar som var större än vuxna chihuahuor (stavning?) som de betalat 18000 kr för utan papper och var lika glada för det.
 
Sv: Det är ju hemskt..

för sonen satt så mycket vid datorn,ja då blir det nog bra med en hundvalp:crazy:

Jag tror nog att han menade att han ville få bort sin son från datorn genom att köpa en söt liten valp som sonen Måste ta hand om och går ut med och Inte sitta 24/7 vid datorn...

Mkt klokt val faktiskt,det behöver inte alls betyda att allt går åt helvete bara för att sonen varit/är "datanörd",nu kanske han får upp ögonen och börjar komma ut och ta hand om en liten vovve...;)

Vem vet-kanske om sisådär 20 år har vi kanske en framgångsrik hundförare:angel:
 
Sv: Det är ju hemskt..

Ja det kommer nog inte gå så bra. Han frågade även hur jag gjorde med Milla i hundrastgården när de var stora hundar där. Jag såg ut som ett frågetecken, då fanns det visst en inhängnad någonstans där man kunde släppa hunden lös med andra hundar. Han tyckte att det bara var gå dit och rasta hunden. Jag försökte berätta att jag inte gick dit utan jag istället aktiverade min hund och inte promenerade så långt pga hennes ålder, men aktivera förstod han inte heller, kan inte hunden sitta av sig själv frågade han... Hoppas ingen säljer en hund till honom...:crazy:

Men så kan du ju inte säga heller...

Visst snubben kanske inte vet så mkt Nu,men int f*n betyder det att allt kommer att gå åt pipsvängen heller! Vem vet,kanske (blandis)valpsäljaren (konstigt nog) är seriös och kan därmed hjälpa "farsgubben" med vad det innebär att ha en hund..
Och-sonen (som troligen redan är en "datanörd" eftersom han "sitter så mkt vid datorn") kanske själv kommer att surfa "hund" ute på nätet och kanske tillomed hitta SHU och han kanske tillomed får intresse av att börja där!?

Men Visst,det finns ju rötägg bland alla människor,men Snälla-alla är väl nybörjare Nån gång!? Och de flesta brukar Oftast köpa en och annan hundbok Innan man skaffar en (första)hund..Tror nog inte att det finns Så många människor som Inte gör det faktiskt,då de flesta andå fattar att det är ett djur man skaffar sig och det är väl ändå "bäst" att lära sig lite emr om det kring skötsel och allt vad det nu heter.

Sen är jag givetvis emot blandrasavel,men alla vet ju inte bättre och de kanske lär sig utav sina "misstag" senare i livet och tänker efter en extra gång innan de skaffar en ny/till hund...

Man vet som sagt aldirg-därav ska man Inte dra alla ("nybörjare") över en och samma kam-faktiskt.;)
 
Sv: Det är ju hemskt..

Nu var sonen med och klappade hunden lite, verkade inte speciellt intresserad och han var ca 8 år. Jag tycker inte att man ger en hund till ett barn i den åldern för att tvinga ut honom, de tröttnar då. Det är föräldrarna som har ansvaret och måste ha kunskapen.
 
Sv: Det är ju hemskt..

Nej det ska man inte, men jag har själv bara haft min hund i ett halvår och jag förberedde mig i över ett år innan jag vågade ta steget att skaffa den, då väl påläst och det har gått bra.

Jag tycker inte att den här familjen verkade redo att skaffa en hund just nu, läser de på och lär sig saker kan säkert de också bli bra hundägare, det tvivlar jag inte på, men nu skulle de få en valp i mars så det började brinna lite i knutarna för dem att införskaffa den kunskapen.
 
Sv: Det är ju hemskt..

Jaha okey,ja då var det lite annorlunda ändå då...trodde att de skulle Vänta med att skaffa valp och att sonen inte var med denna gång utan "satt hemma vid datorn" och skulle få valpen som en liten överaskning och bli jätte super glad,eller ngt:angel:

Njäe men då har du faktiskt rätt,det kommer nog inte bli så himla lyckat ändå för dem...:cool:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hur perfekt måste ens liv vara för att det ska vara okej att skaffa hund? Jag menar - hur anpassat till hunden måste livet vara för att...
2
Svar
23
· Visningar
3 978
Senast: Migo
·
Övr. Barn Jag har under de senaste snart 10 åren bott tillsammans med min sambo som alltid haft fast arbete och en bra lön. Jag däremot har hoppat...
Svar
5
· Visningar
1 496
Övr. Hund Har suttit och sökt igenom forumet men inte lyckats hitta en liknande tråd, så tänkte att jag tutar och kör. Jag har funderat ett tag...
6 7 8
Svar
158
· Visningar
10 170
Senast: lil-sis
·
Hundavel & Ras Okej, efter mycket om och men så blir det som både jag och sambon vill och vår familj ska utökas med både en finsk lapphund och en...
Svar
11
· Visningar
3 071
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp