Sv: Det är ju förjäkligt!
Eller så har hon helt enkelt lagt sig på en nivå som passar många som väljer att skicka sin häst så? Jag upplever att det är mestadels billiga hästar som skickas till henne, och därmed ofta tyvärr med oseriösa (oseriösa i den bemärkelsen att de inte är noggrana med kontrakt och skaffar häst utan att ha koll på hur de ska kunna hantera kostnaden en häst faktiskt innebär, oavsett inköpspris) ägare. Därmed inte sagt att alla som skickar sina hästar är oseriösa, men det finns många.
I övrigt tycker jag det är förjävligt att det finns folk som försöker sko sig på andra människors okunskap och välvilja.
Som sagt så skickade jag dit en häst till henne för ca 3 år sen,ett kallblodssto på 18 år som hade lite artros i ett knä,men som absolut höll för lättare ridning enligt veterinär,då hon svarat kanonbra på behandlingen,jag hamnade i en kass sits,jag och sambon gjorde slut,jag fick lov att flytta eftersom det var hans lägenhet,där vi även hade hästarna,jag hade inget körkort,och jobbet gick i konkurs. Jag fick lov att flytta hem till mamma,för jag hade inte råd med en egen lägenhet,och jag fick lov att göra mig av med hästarna,för det fanns ingen stallplats inom rimligt avstånd, "tanten" lånades ut på foder,och unghästen skulle säljas,men jag kämpade på med han ett tag till,då han verkligen var min drömhäst,så jag cyklade till stallet ett par ggr per dag,ca 3 mil tur och retur.
Hon var väldigt "tjatig" på att vi skulle komma och hälsa på,visst så ville vi hälsa på tanten ofta,men varje helg?? Hade ju iallafall 20 mil dit.. Nån som har en teori om detta?
Jag var iallafall ofta och hälsade på "tanten" och hon verkade ha det bra,hon reds lite av dottern då och då,men hon ville försöka ta föl på henne,efter mycket om och men så bestämde jag mig för att skriva över tanten på henne,mot att hon red in unghästen,för jag kände att jag klarade det inte själv,och på den tiden han var borta kanske jag skulle hinna få tag på stallplats och jobb.
Hur som helts så tyckte hon att det var en bra ide,och så åkte vi ner med unghästen,var ner och hälsade på två gånger och allt gick bra,jag provred och han var lugn och fin,och tanten hade det bra hon med. Dock så började E tjata om att jag borde väll köra in unghästen också,det kunde hon ju lika gärna göra när han var där,mot så klart betalning,jag förklarade att jag inte hade råd med det,men hon tjatade och tjatade,men jag stog på mig!
Hämtade hem unghästen tidigare än vad vi kommit överens om,för helt plötsligt så skulle hon byta stall och hålla på,och flytta en bra bit,och jag tyckte att det skulle vara onödigt att flytta han för ett par veckor,sen skulle vi krångla och försöka hitta dit,för att hämta hem han,så jag sa att vi hämtar han till helgen,för hon hade ju ridit han i skritt,trav och galopp.
Får hem han,och det går nån ett tag,sen inser jag att det är omöjligt med ekonomin,så jag säljer han för att kunna greja körkortet i stället,och förhoppningsvis få ett jobb.
Jag har nu inte pratat med E på ett tag,då allt varit kaos,men försöker skicka mejl till henne och höra hur det går med tanten,men får inget svar,får sen reda på av en kompis att hon sett tanten ute på annons,tyckte att det lät konstigt,för E hade ju lovat ett livslångt hem,men månaderna går utan att jag får tag på henne,så tillslut inser jag att hon inte finns kvar där,försöker leta reda på henne själv,men E stog fortfarande som ägare,så det var omöjligt!!!
E är väldigt underlig,väldigt manipulerande,och kan nog prata omkull många. Hon ändrar kappan efter vinden,och ena dagen ska hon ha en ridhäst,och nästa dag så ska hon lägga ner ridningen helt,och bara syssla med trav. Nu håller hon ju på och ska starta massa hästar om jag förstått det rätt? Har henne nämligen som "vän" på facebook,så nu ska det hållas koll! Men jag trodde faktist aldrig att hon skulle vara den som gjorde så här...
(Rätt så precis för kanske 3 veckor sen,hittar jag på tanten av en slump,hon har kommit till en kvinna som älskar henne över allt,och är så noga med min tant,jag vart så glad så tårarna kom! Nu vill dom att jag ska komma till sommaren och hälsa på,tyvär så är det jättelångt bort,men jag har sagt att vi får se hur det blir,kanske blir en tur genom sverige på semester!

Hon skulle ordna med boende och mat och allting åt oss,sån himla underbar människa!

Vi har nästan kontakt dagligen på face,så nu har jag stenkoll på min tant!

)