Det är inte sant!

Sv: Det är inte sant!

Jepp..

Min ena häst fick en pinne inn i skulder/bog ca på tirsdag:o
, fick infektion og antibiotica.
PÅ lørdag fick min andra häst ochså en pinne inn i seg, men i "overarmen". Antibiotica på den o:cry:

No more skogsbete på dom!!!

Tur at det är tävlingspaus, annars hadde jag blivit knäpp

När min häst får sår är det rena döden för honom att stå still.

Han har anlag till lymfangit och blir alltid REJÄLT tjock. Så länge han inte har benbrott eller nån annan konstaterad allvarlig skada så skulle jag aldrig ha honom på box.

Jag skulle ut och gå en timme morgon och kväll så att lymfan och blodomloppet får en chans att driva ut infektionen. Alternativt ha honom i en hage om det är inte är alltför jävla hett och mycket flugor.

Det är likadant med mig själv när jag t.ex. har stukat fötter och annat. Sjukgymnaster säger att eftersom fötter ska vara i rörelse ska senor och muskler läka "i rörelse". Det blir naturligtvis inte maratonlopp men lättare rörelse.

Kokopelli igen

Men det är ju just det att vi inte är säkra på att det inte gått in i leden, och just nu får hon smärtstillande och antiinflammatoriskt.

Har fått tid på klinik på torsdag varje fall :)

Tack för tankarna :)
Nu är det det andra bakbenet, som tur är, eller vad man ska säga...

Hann som sagt ha henne hem i prick 4 veckor, rida ca. 3 och börja fundera på några tävlingar.
Hon var lite stel första veckan, glp. gärna i fyrtakt. Men sista dagarna käöndes det riktigt bra också händer det här :(

Har fått tid för röntgen på torsdag, eftersom svullnaden inte vill ge med sig. Har jag tur så är det inget, har jag otur så är det en skelett skada eller så har det gått in i leden...

Just nu är jag mest ledsen och undrar vad jag har gjort för fel...

Kul och skönt att det går bra med din varje fall :)

*uppdatering*

Nu har hon reagerat på Trimediazinet också :(
Hela hon är alldeles knottrig, jättekul.....

ishbel skrev:
hästarna busar och skadar sig och då kan de inte tävla och eftersom de inte har sina hästar försäkrade skulle det bli dyrt i längden.

Tjillevippen! :bump:

Har dom inte sina hästar försäkrade? Jag har alltid trott att topphästarna var försäkrade upp över öronen. Är du säker på att det är så? Varför i sånna fall? Låter ju helskumt....

Usch, jag lider med dig!
Det är verkligen värdelöst, när de blir skadade... Jag tyckte jag hade otur med min, men han har aldrig skadat sig med så kort mellanrum.. peppar, peppar!!

Tröstkram från mig!!!

:bump: :banana: :bump:

Frajda skrev:
Har dom inte sina hästar försäkrade? Jag har alltid trott att topphästarna var försäkrade upp över öronen. Är du säker på att det är så? Varför i sånna fall? Låter ju helskumt....

Det är ju så att premierna blir så ofantligt höga om du ska försäkra för vad hästen är värd om det är en jättedyr häst..:crazy:
Men jag tror visst att de är försäkrade men kanske inte för det egentliga värdet. :smirk:

Tack :)

Just nu så sitter jag bara och grinar...

var på klinik idag. Hö. bak var bra, vilket var jätte skönt att få veta!

Däremot markerar hon på hö.fram. Dock tror vi det är en hovböld. Hon klev av sig en sko för tre veckor sen. Visade inget första veckan, sen gjorde hon illa sig och boxvila på det så då såg man ju inget. Kände en svag svag svag puls i kotan och lite lite lite värme i hoven...så nu har vi plockat av skon och lagt om hoven och hoppas på att det ska dra ur den ev. bölden. Och jag hoppas innerligt att det är en böld som mognat under tiden hon stått.
Annars orkar inte jag mer, då lägger jag mig no ner och dör!

Jag vet, det är jättelätt att säga "vänta och se", när det inte är min häst. Tro mig jag vet hur det känns. Man tappar all ork och energi och härdar inte med att ta sig igenom dagen. Men jag säger ändå: ha is i magen!!!

Se till så du har nära och kära runt dig så du slipper fundera så mycket, så fort man blir ensam kryper alla tankar fram!!

Jag hoppas verkligen att allt går bra för dig och din häst!!

:bump: :bump: :bump:

Liknande trådar

Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
29 897
Senast: sandrafors
·
Hästvård Min häst gick omkull i hagen i förrgår och dammade rakt igenom staketet så två stolpar går av. På något vis skär han sig strax under...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
21 247
Senast: Messy
·
Hästvård Det hela "började" (egentligen fel ord) för tre veckor sedan: Min häst blev friskförklarad från sina ledinflammationer VF (som hon haft...
Svar
6
· Visningar
2 430
Senast: Lavinia
·
E
Hästvård Det är såhär att min häst har skadat sig allvarligt. Ska gå igenom i punktform så ni hänger med bättre. *Tisdag (30 nov): Tog in honom...
2
Svar
22
· Visningar
3 053
Senast: EmmaPrahl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar