Det är ett j-vla liv...

Blueberry

Trådstartare
... i marsvinsburen hemma hos mig.
Turbo och Sixten är inga bebisar längre, de börjar bli två stycken riktiga karlar och jag vet inte riktigt hur mycket allvar det egentligen är när de väsnas och studsar runt.

De är ungefär 10 veckor gamla, vi köpte dem från en djuraffär och där gick de i samma bur. De kommer från samma uppfödare, men jag skulle bli himla förvånad om de är syskon.

What to do?

Sv: Det är ett j-vla liv...

Nej, precis. Men de har ju ändu vuxit upp ihop?
Och de slåss inte, de bara väsnas och kurrar och piper mer än vanligt... Inget våld alltså. Knappt några våldtäkter än så länge.
Hmm?

De börjar bli könsmogna. De kommer gruffa ett tag, men så länge det inte blir regelrätta slagsmål lär de klara sig bra tillsammans. Nu vill de bara reda ut rangordningen!

Nej, precis. Men de har ju ändu vuxit upp ihop?
Och de slåss inte, de bara väsnas och kurrar och piper mer än vanligt... Inget våld alltså. Knappt några våldtäkter än så länge.
Hmm?

Det går nog bra även om de våldtar varandra och bits lite då och då. Jag har två syskon, tjejer. Det sker lite våldtäkter vid varje brunst, försöker man ta någons mat blir man biten och kommer man för nära någons bakdel kan man bli nedskvätt med kiss. Men de är trots allt bästa kompisar och klarar sig inte utan varandra! :love:

Om du har en liten bur kan det ju hjälpa med en större, så att de kan få vara ifred från varandr och inte "möts" i buren mer än nödvändigt. Om du inte redan har så skaffa två sovhus, matskålar m.m.
Låt dem springa ute mycket så de blir av med överskottsenergin. Annars är det ju rätt normalt att de håller på och bråkar lite. De har ofta en period när de bråkar mycket och det brukar lugna ner sig efter ett tag...

Det är när de är brunstiga de håller på. Annars håller de sams. :D Jag har en ganska stor bur (kaninbur), två sovhus. När de bråkar om mat är det oftast när de får t.ex en gurkbit och den ena äter upp snabbare än den andra. Då sker det stölder och man blir arg och bits. :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka