Dessa Irriterande Myggor!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare notliM
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 994
N

notliM

De har redan kommit och stora som hus är dem! :crazy:

Min stackars pålle har bett överallt där täcket inte skyddar, insidan av bakbenen, på hans "könsorgan", mellan frambenen, öronen, överallt! Och på sådanna ställen där han inte når att klia själv.

Finns det något bra medel för hästar som exempel tar bort klådan, som det finns för människor?

Han gör inget annat om dagarna än att klia sig och rider man så får man stanna varje minut för att det kliar...

Tycker synd om han!
Ska spraya sånt medel mot mygg på gödselstacken, men även i stallet då de även finns där! Ska bekämpa de jävlarna, men kan inte göra något åt de tusen bett han redan har känns det som!

Slänger även in en liten bild på min stora björn
19840163.jpg

Sv: Dessa Irriterande Myggor!

Jag kan tipsa om Skillingaryds fyra ess-salva. Den är jättebra att kleta på på känsliga ställen som t.ex skapet för den luktar illa och håller verkligen myggorna borta!
Det går inte att leva utan den salvan på sommrarna!

Ah, tack :)
Men finns den att få tag på många ställen?

Aldrig hört talas om den ;)

Salva kan var kletigt att använda, dock är den bra och hästen luktar nytjärad. Finns Mygg-Deo som jag har läst att andra gett ett bra betyg på.
Sök på ämnet, finns massor milslånga trådar om vad som är bra, både av sådant som är köpt och sådant som man tillverkat själva.

Ja, dessa myggor o knott!!
Jag har Islänning och kan tipsa om en jättebra salva att stryka på betten. Den heter "Superbra Hästsalva Grön", ser ut så här:

http://www.hippomarket.com/superbra-hastsalva-gron-pr-507613.html

Den är kanonbra och heller inte skadlig på nåt vis eftersom det är en ren naturprodukt.

Om hästen får klåda i mankammen av mygg o knott kan jag rekomendera en kräm som heter "AVS14", funkar även på andra delar av kroppen också. Jag brukar smörja bl a. svansroten med den. Även den örtbasserad. Du hittar den på denna länk:

http://www.eclipsebiofarmab.se/visa_alla.asp

Lycka till!

Jag undrar om det bara är vi i skåne som blivit drabbade redan?

Sedan i förrgår har jag också myggor stora som hus vid stallet!! Och jag har aldrigt något år tidigare ens haft problem med myggor. Det har bara varit någon enstaka stackare någon gång ibland.

Och igår tror jag att jag slog ihjäl ca 50 st på en kort stund.... Helt sjukt!

Undrar om det ska hålla i sig hela säsongen eller om det är övergående?

Dom finns även i skaraborg :devil:
Här har hästarna blivit sönderbitna på bara ett par dagar

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år... 14 15 16
Svar
311
· Visningar
27 749
Hästvård Vad är effektivaste medlet mot klåda ? Har en stackars häst som fått en allergisk reaktion mot någonting från ett täcke, den... 2
Svar
32
· Visningar
4 365
Senast: Lindsen
·
S
Hästvård Jaa, jag har ju fått en eksem häst hit hem, och jag har absolut noll erfarenhet av detta. Inte så bra kombination kanske: eksemhäst +... 2
Svar
20
· Visningar
5 551
Senast: Simply me
·
Islandshäst Kaelas exem blir inte bättre, hon kliar sig på ALLT. Hon går med täcke och huva dygnet runt men kliar tills huvan går söner. Smörjer... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
9 888
Senast: Toga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka