Dessa farliga kamphundar

Sv: Dessa farliga kamphundar

Japp visste du inte att kamphundar kan låsa sina käftar?

Sedan så finns det en mycket speciell nyckel som går att köpa i välsorterade djuraffärer, med den nyckeln låser man upp hundens mun igen ..

;)

Attans! Det har jag missat!

Tänk vad problematiskt det måste bli om käkarna skulle gå i baklås. :eek:

Åhh,tack för hjälpen! :bow: Är ju bra att veta menar jag,utifall alfonz käkar råkar låsa sig nån dag...!:D

Se bara till att du ALLTID har nyckeln med dig. ;)
(jag har inte lyckats få tag i någon sådan specialnyckel, har nog ingen tillräckligt välsorterad butik här i trakterna....):angel:

Jag får hänga fasst den i kopplet,utifall han skulle attackera nån dvärgspets eller nått sånt när vi är ute och går,så kan jag låsa upp hans käkar riktigt fort! Behöver inte ens rota i fickorna då! :idea:

Man kanske t.o.m ska tillverka ett litet nyckelskåp att hänga på kopplet till "upplåsning av käkar" nyckeln!
Pax att ta patent på det! :rofl:

Senast ändrad:

(jag har inte lyckats få tag i någon sådan specialnyckel, har nog ingen tillräckligt välsorterad butik här i trakterna....):angel:

Man kanske skulle sattsa på att bli låssmed! :idea: För alla de stackars hundägare som inte har välsorterade djuraffärer i närheten!

Ja,det är ju perfekt! Du tillverkar nycklar,och jag gör nyckelskåpen!
Gärna med lite bling-bling på!:love::D

Amstaffar och staffar är avlade på för att hålla fast saker. Dom bestämmer sig för att inte släppa taget, dom låser inte käkarna.
Om käkarna låser sej så är det uppenbarligen nått fel på hundstackarns skelett ;)

Men jag måste bara inflika lite, sk. kamphundar låser inte käftarna, dom 'kan' inte låsa, enbart påhitt! Utan dom är bara så jävla envisa och har en sån förbannad kamplust att dom väljer att Inte släppa taget i första, andra eller tredje hand. Det är en jävla anamma i dom hundarna när det väl kommer till krita, tyvärr.

Tack!!! :bow::bow::bow:
Någon som har koll på läget iallafall!:idea:

Det där jävla anammat hamnar ju dock oftast i fel händer. :mad:

på den videon var ju ungen ändå rätt snäll med hunden motför vad de kan vara i den åldern (dra i svansen och sådant)...

P_L har ju rätt i det han säger, envisheten hos Bullen är oftast det som gör att hunden INTE släpper i första och andra taget...

Sen beror det ju på vad man menar med extrem påverkan...
Beroende på hur hunden är uppfostrad så krävs det olika mkt påverkan för att dels få dem att öht attackera, och om de attackerat så krävs det, beroende på hund och uppfostran, olika mkt påverkan för att få dem att släppa....

Har själv haft en bullterrier, o kompisen har en am.staff, och ingen av dem har öht brytt sig om andra hundar som velat slåss...
Förstår att folk förknippar denna envishet i slagsmål med just bullterrierraserna, (eftersom det är dem det skrivs om i media), men den finns hos så många andra raser än så...

Bullterrierrasernas huvudursprung var att de skulle användas som kamphundar (ja, det är det de är framavlade till), men det var ca 30 generationer sedan. Vad gjorde dina (och mina) släktingar för 30 generationer sedan?? Utvecklingen går framåt, inte bara inom människosläktet...

Senast ändrad:

Liknande trådar

Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
364
Senast: MJLee
·
Övr. Hund Jag har tittat på Kalla Fakta: Kamphund säljes på TV4 Play. Skrämmande men tyvärr inte förvånande. Jag känner spontant att något måste...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
6 648
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 907
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 021
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• kattförsäkring
  • Annonsera mera hundar 2