Dessa djurplågare

Sv: Dessa djurplågare

Usch usch usch....man blir illamående bara av att läsa om det....stackers hund! :cry:

Straffet för djurmisshandel borde deffenitivt höjas REJÄLT!

Hoppas han åker dit så det ryker om det! Det verkar ju finnas en hel del vittnen så man kan ju hoppas. Helt klart borde straffen på djurplågeri höjas rejält!!!!!!! De flesta andra straff också för den delen....

asså fy! hur kan man!!?:cry: hur kan man behandla ett djur så och sedan blåneka:cry: !!?!! spärra in han på livstid!!!!:mad:

På en sådan person skulle det vara fritt fram att ge igen så som han gjorde med hunden...och lite till.:(

Fy!!! ja visst att en granne kan se så fel då! Stackars hund :( men h*n har det mkt bättre nu iaf :D utan lidande..bara springa på stooora ängla ängar :p

max två år?! Det är ju så att man vill skjuta de som skrivigt lagen.

Ja, jag vet:cry:
Var nämligen en av grannarna. Och mannen som knuffade undan mannen från hunden är en mycket god bekant till min familj.

Stackarns lilla Chiqita:cry: hoppas du har det bra där du är nu gumman.

Nämen fy :cry:

Var du hemma då ? Stackars hund och stackars grannar att vakna till detta...Vad tusan är det för hundägare ??

Ja, jag var hemma. Hörde varenda ljud. Och ljudet av hunden ylande och ekot av sparkarna var hemskt. Det har gått rykten om att mannen även ska ha försökt trycka in hunden i torktumlaren, men det vet jag inte är sant. Chiqita var en sån fin hund, fast hon var lite aggresiv på andra hundar. Men hon förkänade inte detta bara för det:cry:

Tror du det är okej om jag lägger in en bild på henne? Hon var så underbart fin:love:

jag tycker det känns som om man borde ha högre straff för djurmisshandel, tänk, djuren kan inte polisanmäla det eller ta sig därifrån, de är tvungna att utstå detta bara för att de råkade i fel familj, SOM DE INTE ENS VALT SJÄLVA!! att man kan göra så kommer nog ingen på denna hemsida nånsin förstå, hoppas jag! men man kan ju alltid hoppas att folk och poliser är uppmärksamma på vilka som ha djur egentligen, men resurserna räcker väl inte till det heller...tyvärr...
jag blir så gråtfärdig när man på tv ser alla vanvårdade djur som har råkat så illa ut för att deras familj inte kan bryr sig eller vill bry sig. Men kan man inte ta hand om sitt djur socialt och ekonomiskt ska man inte heller skaffa sig djur, oftast är ju det ett val man gör själv, man blir ju inte tvingad av någon att ha 9 hundar...

Nu tänkte jag att du nog misstolkade mig. jag menade att maxstraffet var alldeles för lågt. Särskillt när domen bara resulterar i 4 månaders fängelse eller dagsböter.

det var precis det jag menade, de borde vara ett maxstraff på åtminstone 10 år... Ursäkta om detta inte framkom. Men svarige har i allmänhet låga straff i förhållande till andra länder, en kille som rattfull körde på två människor fick 1,5 år fängelse, hög böter men inte mer.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 472
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 694
Senast: Tantan
·
Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 033
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 869
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama