Desiqual storlekar

Miss Sixty

Trådstartare
ska beställa en kappa från Desiqual och hört att deras storlekar är små. Har någon erfarenhet av detta märke?

:eek: Insåg precis att jag inte har någon aning. Trots att det är en favorit affär!

Den är nämligen den "förbjudna affären" i min värld. Hemskt fina kläder men om jag provade något skulle jag bli tvungen att köpa halva affären och sen skulle inte mitt bank konto vara på bra humör.

Hoppas någon annan vet!

Ja, storlekarna kan vara lite små. Gå upp minst en storlek mot vad du brukar ha. Jag har i normala storlek 36-38 på kläder och fick gå upp till 40 eller 42 (kan kolla när jag kommer hem) när jag köpte en kappa. Jag är dock rätt bredaxlad.

Kan bero lite på plagg och snitt också. Har ett par klänningar i 38 som sitter bra.

Vissa plagg är väldigt små, andra är jättestora.

Jag har en kappa där jag fick gå upp en storlek, och en kappa som jag måste sälja för när jag gick upp en storlek var den två storlekar för stor.

De kappor jag provat där har vart små i strl men klänningarna (i trikå visseligen) är nästan stora så hade jag köpt samma klänning nu hade jag gått ner en strl. Köp hem och prova och skicka tillbaka annars om det inte passar?

Jag har samma storlek i desigual som i alla andra kläder. Har inte märkt någon skillnad.
Kan tillägga att jag inte är någon pyttig människa utan 176cm/68kg och bredaxlad. 36/38 upptill och 38 nedtill.

Liknande trådar

Fordon Enligt listor ska vi ha A-mått 984 på förtältet. Tydligen ett udda A-mått då det inte finns några begagnade till skapligt pris. Men...
Svar
1
· Visningar
133
Senast: cassiopeja
·
Kläder & Bli fin Jag har ett par högklackade skor som har en potentiell köpare, som ber om innermåtten. Lägger jag en tumstock från tå till häl så den...
2
Svar
28
· Visningar
1 142
Senast: MiaMia
·
Hemmet Har inskaffat ytterligare en vit Malmbyrå som ska stå bredvid den några år äldre. Nu när den ställdes dit syntes det att den gamla hade...
Svar
0
· Visningar
305
Senast: Rie
·
Hemmet Alla ni som har en varmvattenberedare, vad har ni för storlek på den? Hur många personer är ni i hushållet? Funkar storleken ni har bra?
2 3
Svar
42
· Visningar
1 748
Senast: Seaside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Halt efter vila
  • Promenadskor vinter