Deppig pålle!!!

Mysaan

Trådstartare
Min pålle har blivit deppig. Vad kan jag göra för att lindra symtomen??? Gör allt jag kan för att lösa problemet så han slipper vara deppig men just nu måste jag åtminstone lindra symtomen.

Sv: Deppig pålle!!!

Hitta på något som hästen tycker är kul :) Hur länge har den deppat ?

Berätta hur din häst har det. Jobb, kompisar, utevistelse osv. Mår pållen fysiskt bra?

*Knapplån*

Han mår fysiskt bara bra. Just nu står han ute dygnet runt i en stor fin hage med massa mat. Anledningen till att han börjat deppa mer och mer är för att han senaste veckan lite drygt har fått gå ensam.

Detta gör jag allt som står i min makt för att råda bot på men fram tills dess så vill jag gärna underlätta hans depp lite.

Eftersom han står ute dygnet runt, kan det göra honom slö. På dagarna är det (kanske :P) stekande sol och massa insekter. Även på nätterna är det små kryp ute i luften och biter våra hästar. Det gör att han hela tiden måste röra på sig. Så blev det med min häst iallafall, men det gick över när han fick gå in på dagen el natten för att vila. Prova låta han komma in och vila sig från flugorna och solen så kanske han blir lite piggare :) Lycka till

sarabacklund skrev:
Eftersom han står ute dygnet runt, kan det göra honom slö. På dagarna är det (kanske :P) stekande sol och massa insekter. Även på nätterna är det små kryp ute i luften och biter våra hästar. Det gör att han hela tiden måste röra på sig. Så blev det med min häst iallafall, men det gick över när han fick gå in på dagen el natten för att vila. Prova låta han komma in och vila sig från flugorna och solen så kanske han blir lite piggare :) Lycka till
:) Han står inne åtminstone 2 timmar per dygn. dessutom borde han väl varit slö då när det verkligen var varmt dvs 30 grader om dagarna eller???

I dag verkade han iofs lite gladare.

Okej! då är det något annat! du får muta han med lite godis :) Hoppas han blir på bättre humör :) Hare bra!

Föresten varför står han ensam? lite nyfiken! :)

Jag tror såklart att hästen är deppig för att han är ensam!!
Det låter på dig som att han inte alltid varit det, eftersom du säger lite mer än senaste veckan?
Att han är van att gå med kompisar och sen nu är ensam kan få den gladaste häst att deppa ihop, tänk dig själv,....
Jag tror absoluuuut inte deppigheten har med att han går ute dygnet runt att göra, det mår dom bara bra av...Det är bättre det än att han står inne själv utan något att göra...

Jag kan nästan svära på att den dagen du tar dit en hästkompis åt honom så kommer deppigheten att vara som bortblåst! ;)
Finns det inget annat sällskap han kan ha undertiden?? Kanin, höns eller vad 17 som helst....tills du får tagi en till häst?

*knapplån*

Jag är fullständigt medveten om att hästen är deppig för att han står själv. Han har stått själv i 2 veckor ungefär och första dagarna tyckte han att dte var skönt.

Han står själv eftersom han sparkat och då enligt stalläagren är elak. Han sparkade deras unghäst 2-3 ggr under en veckas period eftersom hästen vägra flytta på sig när han makerade att hon var för nära honom. De är inte alltid så goda vänner. Trots att han varnade 5-6 ggr så kom hon bara närmare och närmare. Så tillslut sparkade han till.

Jag ska flytta hästen från detta stall men det är inte bara pga detta utan dte finns fler anledningar till det. Letar febrigt efter nytt stall och som det sre ut nu kommer jag förmodligen snällt få plocka hem en häst till så han får sällskap.

Men det finns alltså fler hästar i stallet, och i hagarna runt om?
För jag förstod det som att han var ensam i sitt stall...därav jag trodde han var deppig

Zandrah skrev:
Men det finns alltså fler hästar i stallet, och i hagarna runt om?
För jag förstod det som att han var ensam i sitt stall...därav jag trodde han var deppig
Det finns hästar i hagen brevid. men man märker att han är mer deppig om de gått i den ändan av hagen så han inte ser dem.

Mysaan skrev:
Det finns hästar i hagen brevid. men man märker att han är mer deppig om de gått i den ändan av hagen så han inte ser dem.
Dum fråga kanske, men varför kan inte din pålle gå med de andra?

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är ofta arg. För att jag inte orkar. Vad gör man? Lägger sig ner och skiter i precis allting? Blir det bättre då? Jag tvivlar. Då...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
7 221
Senast: Wille
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 624
Senast: Twihard
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 427
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 301
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar