Den Stora Utfrågningen

Sv: Den Stora Utfrågningeno

Jag fattar inte hur folk orkar. Det är DIN ensak hur DU vill leva ditt liv. Detta är väl för 17 inte medeltiden :mad:!

Jo, det kan man verkligen tycka! Hur många gånger jag får frågan om det inte är dags för mig att flytta in till stan - har jag tappat räkningen på. För att bo själv på landet med alla djuren - det är ju FAKTISKT inget liv för en medelålders kvinna...

Jag kan verkligen tycka att är faktiskt upp till mig att bestämma hur jag bor... Visst ser jag fördelar med att bo i stan och stå uppstallad på en ridanläggning. Och jag kanske kommer välja att bo så någon gång i framtiden. Men just nu så uppskattar jag alldeles för mycket att själv få bestämma hur jag vill ha det i stallet, för att kunna dela stall med några andra.

Jag vill också poängtera att jag på inget sätt sitter och ojar mig över att jag har mycket att göra, eller hur slitit det är med djuren. Jag ser det nämligen inte speciellt betungande med att ha mina pållar hemma... :)

/Lizzie
 
Sv: Den Stora Utfrågningen

Har nog aldrig stött på sådana människor, men visst folk undrar ju.

Är du där varje dag... Är det inte dyrt bla bla bla...
Ja han kan inte fodra sig själv brukar jag svara :p
Och på frågan om vad det kostar säger jag oftast "jag njuter av det 365 dagar om året till samma kostnad som en semester för fyra personer på två veckor..." Det brukar tysta de flesta.

I skolan var det speciellt en kille som tyckte det var roligt att tetas och droppen kom väl när han sniffade i mitt skåp och utbrast "här luktar häst!"
Har du inte duschat, svarade jag... Efter det var det inte lika roligt hehe :devil:
 
Sv: Den Stora Utfrågningen

jag vet vissa som spenderar mer tid och pengar på sin hobby än vad jag gör. Bla en arbetskamrat som håller på med modeljärnväg. Att köpa in ett nytt lok kostar flera tusen. Men o andra sidan så säger han inget om mina hästar ^^,

Jag brukar bara vara kort i tonen, le lite, svara lite artigt på frågorna för att sedan försöka byta samtalsämne. Ibland får jag kommentarer om att "nu du Myzan, nu skulle dina hästar behövts! Så hade vi sluppit att bära så mycket"
 
Sv: Den Stora Utfrågningen

Nät jag får frågor om hästarna av icke hästfrälsta tycker jag bara det är toligt. Jag får i och för sig inga konstiga frågor utan nyfikna, intresserade frågor. Jag gillar när människor är nyfikna och jag pratar mer än gärna om hästar och ridning.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp