Den röda tråden

• Western
  • Trådstartare Trådstartare Expensive_Hobby
  • Startdatum Startdatum
E

Expensive_Hobby

Hur planerar du din träning? Den röda tråden som Sidekick skriver om i sin tråd, hur många har det?

Jag har en känsla av att vi är många som inte planerar alls utan rider lite på dagshumör? Eller är "alla andra" strukturerade och har en planering och uppsatta mål?

Upplys mig;)

Sv: Den röda tråden

Man kan alltid planera sina ridpass så man har något att utgå ifrån men det är sällan man kan följa sin planering.
Hästar har olika dagsform som oss människor så varken jag eller hästarna kanske är "lämpade" för det som var planerat just den dagen.

Sedan kan man ha vissa grundövningar som man rider varje ridpass.

Jag har alltid en plan och ett mål med ridpasset kortsiktigt och det är en del i den långsiktiga planeringen och målen!

Men då är jag också tränare till yrket och måste jobba så för att ha struktir på träningsarbetet med hästarna. Dessutom är jag sambo med en coach :smirk:

Dt är dock djur det handlar om och mer än en gång har jag fått omförhandla målen/planen med mig själv eller helt enkelt ändra på den så att det passar en viss häst bättre, men alltid en plan och ett mål, ja!

Hola,

Jag bestämmer ett större mål som jag vill uppnå mot slutet av varje års säsong.
För att komma till mitt slutmål sätter jag flera delmål. Tex den tävlingen, den uppvisningen, det eventet, den långritten osv.

De mindre delmålen gör att jag inte tappar greppet utan känner att jag är på rätt väg.

Jag är hobbyryttare, olyckligtvis med en ganska skröplig lekamen varför jag inte kan sätta så höga mål för varje år. Jag har inte bråttom, jag planerar att ha mina hästar länge, typ 20 år...
Detta betyder å andra sidan att jag kan softa av, inte rida som en "blådåre" hela tiden utan har möjlighet att göra kulsaker med min häst.

Jag åker väldigt sällan häst. Tränar mest och bäst i naturens ridhus (även om det bara så är småsaker som att flytta litet i sidled, svänga runt ett träd) då det ger min kropp och mitt sinne den frid jag behöver för att må bra.

mvh Eva

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 352
Senast: Lady_S
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
408
Senast: Lavinia
·
  • Omröstning Omröstning
Dressyr Hur ser du på ditt hästeri vad gäller mål? Jag hade en rolig diskussion med en kompis igår om det här med att se saker ”över tid” :D så...
2
Svar
27
· Visningar
3 954
Senast: __sofia__
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
678
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30