Den perfekta hästgården!

cello

Trådstartare
Det kan eventuellt kanske bli så att jag och min sambo ska bygga hästgård. Och då menar jag ALLT. Väg, hus, stall osv :D

Det ska vara en genomtänkt lösdrift där hästarna rör mycket på sig, väl dränerat, plats för 5-6 hästar. Hagen kommer vara ca 5 ha, ca 50/50 skog/öppet.

Stall med boxar. Smarta och ekonomiska lösningar som minimerar onödigt arbete. Markmaterial, platta eller ej i lösdrift? Byggkonstruktioner, foderhäckar, fiffiga detaljer osv osv...
Då vi inte är multimiljardärer funderar vi på vissa lösningar som kan funka så länge MEN som inte behöver bytas ut, utan kan utvecklas/byggas ut framöver.

Så nu vill jag ha mängder av tips och gärna BILDER! :)
 

Liknande trådar

Anläggning Hej Jag har tänkt skaffa häst igen inom de kommande månaderna. Då jag inte har tillgång till mitt gamla privata stall så håller jag nu...
2
Svar
26
· Visningar
3 470
Senast: Angel
·
Övr. Hund Planerar att bygga hundstall i framtiden. Tanken är att det kommer vara 8st boxar på 9m2, med varsin hundgård där 5st kommer att vara...
Svar
1
· Visningar
885
Senast: Fetaost
·
Hästmänniskan Ja, nu är det dags att höra om det finns någon här som har erfarenhet av att hyra/äga stall och vad man egentligen ska tänka på. Detta...
Svar
8
· Visningar
2 850
Senast: Pudlan
·
Anläggning Jag behöver hjälp att tänka! Vi flyttade till en liten hästgård i början av året. Det befintliga stallet är litet(!!) och gammalt...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
25 764
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Hundförarjacka

Hästrelaterat

  • Träna bommar
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp