Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oj, svårt. Det beror ju så himla mycket på vad kollegans smak är? Är den, till exempel, mer åt det söta eller åt det salta hållet? Gillar kollegan ostar? Riktigt lyxiga praliner?Vad innehåller den?
Jag ska plocka ihop en till en uppskattad kollega som slutar. Budget är ca 1000 kr inkl. Ett finare vin
Vad innehåller den?
Jag ska plocka ihop en till en uppskattad kollega som slutar. Budget är ca 1000 kr inkl. Ett finare vin
Det där med kött alltså, alla äter inte kött.
Hade blivit fett sur om jag fick en korg med kött i.
Lite olika kex/bröd? Fyller ut bra och det finns många roliga sorter. Ica har en rågbrödssnacks tror jag den hette. Otroligt goda! Leksands knäcke har också lite roliga "lyxigare" varianter. Frön och havssalt är favoriten här hemma som dottern hellre väljer än chips.Tack för alla svar! Kom gärna med fler
Kollegan äter kött![]()
Fast det där gäller väl typ "allt" i så fall. Ska man utgå från att alla är nykterister, glutenintoleranta, nöt- och mjölkallergiker, veganer och allergiska mot allt som är rött så blir ju en delikatesskorg ganska tom. Förutsättningen för att ge bort en sådan gåva är ju antingen att den är allmänt hållen och så får mottagaren acceptera att det inte blev endast sådant som hen uppskattar, eller att man känner mottagaren och känner till eventuella livsstilsval och/eller allergier.Det där med kött alltså, alla äter inte kött.
Jag hade köpt några riktigt fina ostar. Gärna någon mycket vällagrad parmesan och några andra "hårdare" lite mer smakrika ostar, någon god ädelost och kanske min personliga favvo som jag bjöds på nyligen som jag tror var ngn typ av buffelmozarella-brie-cambozola-cross. Kolla med en bra delikatessdisk eller ännu bättre en ostaffär (de kan säkert tipsa om att para med ngt gott vin/bubbel också, för att passa till ostarna). Sedan hade jag valt att lägga i typ fikon, lite nötter, några riktigt goda oliver (gärna några olika sorter), några fina kex, någon god parmaskinka eller mortadella, tryffelsalami...Vad innehåller den?
...och min pappa dricker inget starkare än öl, men får ändå ofta en konjak eller liknande som tack för något han har gjort. Blir han sur?? Nä, givetvis inte. Alla kan inte förväntas känna till hans alkoholvanor. Det är tanken som räknas.Fast det där gäller väl typ "allt" i så fall. Ska man utgå från att alla är nykterister, glutenintoleranta, nöt- och mjölkallergiker, veganer och allergiska mot allt som är rött så blir ju en delikatesskorg ganska tom. Förutsättningen för att ge bort en sådan gåva är ju antingen att den är allmänt hållen och så får mottagaren acceptera att det inte blev endast sådant som hen uppskattar, eller att man känner mottagaren och känner till eventuella livsstilsval och/eller allergier.
Jag som föreläser lite runt om får ibland fina gåvor som inte alls är vad JAG hade uppskattat. Men att bli "fett sur"? Är inte det att vara lite väl lättkränkt?
Vad innehåller den?
Det där med kött alltså, alla äter inte kött.
Jag fick en sådan korg - fast nu var det fullt med choklad och fina kakor och kex. Men jag kan inte äta så söta grejjer, vilket dessa borde vetat om efter flera år. Skeppade iväg skiten till nån bekant på hemvägen, kändes surt!Det där med kött alltså, alla äter inte kött.