Den överflödiga hårfärgen, hur får jag bort den?

Pancakes

Trådstartare
Jag färgar (tonar närmare bestämt) håret med jämna mellanrum. Nu ska det klippas idag och jag hade egentligen velat ha det färgat till imorgon. Problemet är att jag får alltid massa överflödig färg som fastnar i huden och som brukar ta ett par dagar innan det lossnar ordentligt. Någon med bra tips på hur jag kan få loss det direkt? Det är alltså inte "utanför" håret jag menar utan i hårbotten. Har försökt tvätta med schampo när det är nyfärgat men det vägrar liksom försvinna.

Det är svårt, det fastnar ju liksom i översta hudlagret. Jag färgar inte håret (är blond och slingar ljusa slingor med folie) men jag brukar färga ögonbrynen mörkbruna, och då fastnar alltid färg. Jag brukar skrubba med tvål och nagelborste, och då bli det bättre. Kanske kan du testa att skrubba vid hårlinjen och se om det blir lite bättre? För jag gissar att det är där det syns mest?

Det är svårt, det fastnar ju liksom i översta hudlagret. Jag färgar inte håret (är blond och slingar ljusa slingor med folie) men jag brukar färga ögonbrynen mörkbruna, och då fastnar alltid färg. Jag brukar skrubba med tvål och nagelborste, och då bli det bättre. Kanske kan du testa att skrubba vid hårlinjen och se om det blir lite bättre? För jag gissar att det är där det syns mest?

Jag tycker att jag skrubbar som en tok men kanske får försöka vara ännu mer envis.

Om det är runt hårfästet färgen sätter sig kan du även smörja in med balsam eller en fetare hudkräm på de partierna innan du har i färgen. Då fäster färgen inte där, se bara till så du inte får något i håret :)

Om det är runt hårfästet färgen sätter sig kan du även smörja in med balsam eller en fetare hudkräm på de partierna innan du har i färgen. Då fäster färgen inte där, se bara till så du inte får något i håret :)

Det brukar jag göra :up: himla enkelt knep som funkar hur bra som helst.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka