Den optimala skötväskan

Freyja_bus

Trådstartare
Jag är på jakt efter en ny skötväska!

Jag har i dagsläget en Emmaljunga skötväska som kom med vagnen. Den är bylsig och säckig och är inte direkt allt man kan önska av en skötväska :D Dessutom håller dragkedjan på att gå sönder eftersom jag alltid proppar den full av saker!

Jag är alltså ute efter en bättre skötväska, gärna med lite hårdare "skal". Några saker som kan vara bra:

*Kyl och/eller värmefack för flaska och/eller mat
* Fack inne i väskan med zip för smutskläder, använda blöjor och dylikt
* Många användbara fack för småprylar, blöjor, tvättlappar, nappar etc

Det ska finnas plats för:
Två ombyten kläder + några extra varma kläder såhär i vintertid, 2 matburkar, 1 fruktburk, någon frukt, haklappar, tre nappflaskor, två tallrikar/skålar, skedar, blöjor, tvättlappar, burkar med grötpulver och välling, små frottétvättlappar, några leksaker, skor/tossor, skötunderlägg, regnskydd/myggnät till vagnen... och säkert några andra saker som jag inte kommer på nu.

Jag vill kunna packa för att vara borta en hel dag helt enkelt. Det hade varit bra omd et fanns två "thermosfack", ett för att hålla värme och ett för att hålla kyla. hur gör man då förresten, finns det pyttesmå kylklabbar?

Någon som har tips? Har kikat lite på kronans skötväska på nätet, verkar ok, någon som har den?

//Julia

Sv: Den optimala skötväskan

Jag har inga tips tyvärr, men jag kan inte låta bli att skriva:

Shit pommes frites! :eek: Välter inte vagnen?

Ha ha, den är kanske inte alltid riktigt så full, men nästan =)

Jag har en stabil EL duo, och den välter då inte för mycket. Men den blir lite mer smidig och lättsvängd när skötväskan hänger på handtaget, så det nääästan att svänga med bara en hand :D Ibland lägger jag den dock i varukorgen.

//Julia

Min skötväska fyller ju inte ALLA dina kriterier ;), men du får gärna provpacka den någon dag ?

Den är lite hårdare i skalet, två "thermosfack", skötbäddsunderlag, ett mindre fack med dragkedja, två hållare för flaskor och två små "påsfack" ..

Finns dock inget större fack för smutskläder etc, men då är ju hundbajspåsar perfekt ;)

Vad har du för väska då undrar ju då den nyfikne. :)

kl. Själv har jag inte mycket att komma med, jag har en billig väska jag köpt på marknad för en hundring. Den har tbara två stora fack och inget mer men den fungerar ypperligt.
JHag har nog aldrig med mig så mycket som du har men får med lätthet ner ett ombyte, två nappflaskor, en grötskål, blöjor, skötunderlägg och ett paket våtservetter;)

Låter som du ska önska dig någon av dessa i julklapp!

Skip Hop:
Det här är en riktigt smart väska!
Via Messenger har hela 19 olika fack som gör organiseringen av babyns och förälderns saker otroligt enkel och smidig.
Stor nog att rymma både babysaker och t ex en bärbar dator problemfritt eftersom allt kan delas upp mellan facken och fickorna. Via Messenger har till och med en ficka som är antibakteriell där mat och nappar kan förvaras utan risk för att de ska bli smutsiga.

Tack vare axelskydd är väskan helt ok att bära över axeln, men den har självklart också Skip Hops patenterade barnvagnsspännen och remmar. Alltså är den enkel att växla mellan vagn och axel.
Via Messenger är den sportigaste väskan från Skip Hop hitintills och kanske en ny favorit för pappor?

• 19 fickor och fack
• En antibakteriell ficka (med AgION™) som skyddar mat och nappar från bakterier
• Starka magnetlås
• Patenterade justerbara barnvagnsremmar och ett bekvämt axelskydd
• Mjuk vattentät skötmadrass
• Popnitar i botten gör att Via Messenger kan stå på marken utan att bli smutsig
• Insida i ljus färg gör det lättare att finna babyns saker
• Patenterade spännen på barnvagnsremmarna. Axelremmen kan sitta på samtidigt som väskan är fastsatt på vagnen
• Axelremmen har ett mjukt, avtagbart axelskydd
• Storlek: bredd 38cm x höjd 28cm x djup 13cm

Ju-Ju-Be

Vill du vara först med det senaste? Äntligen har de kommit till Sverige! Ju-Ju-Be skötväskor i underbara färger och av hög kvalitet.

Superfina designade skötväskor i många olika modeller och färger samt flera annorlunda spännande babytillbehör.

Snygg design, stor kollektion att välja på och otroligt smarta, genomtänkta funktioner i varje produkt.

Be All är precis som namnet säger den kompletta skötväskan med plats för allt du kan tänkas behöva.
* Vattentät in-och utsida.
* Två flaskvärmare/flaskkylare-fickor på utsidan.
* Många fack
* Magnetknäppning.
* Brett och bekvämt axelband.
* Fack med dragkedja på utsidan
* Nyckelhållare.
* Fack för mobil

Bläddra bland färgerna så finns även en bild på insidan.

Mått: 36 x 28 x 13 cm.

Kolla på pippilottas hemsida!

Vad har du för väska då undrar ju då den nyfikne. :)

En One tree hill ( Mountain Buggy Urban Jungle ) är det jag har :)

Photo_84725_1082403.jpg

Stod mellan den och en Skip Hop:

skiphop_33727264.jpg

Jag har en skip hop dash, vilken jag varit jättenöjd med! Jag har fått mycket beröm för att den är snygg och praktisk! Ha ha, en gång kom det tom fram en karl och tyckte att jag hade en så himla snygg väska... Enda nackdelen på min är att man endast stänger stora locket med kardborreband och det har slutat funka för länge sen. Detta är dock ändrat på de nyare modellerna har jag för mig, utbytt till tryckknappar.

Det är många fack vilket gör det lätt att hitta i väskan, men du lär nog tyvärr inte få i allt du räknade upp...

Den ända skötväskan med hårdare skal som jag känner till är förresten Baby-björns, men jag har ingen aning om om den är bra eller inte...

Jag har en skip hop dash, vilken jag varit jättenöjd med! Jag har fått mycket beröm för att den är snygg och praktisk! Ha ha, en gång kom det tom fram en karl och tyckte att jag hade en så himla snygg väska... Enda nackdelen på min är att man endast stänger stora locket med kardborreband och det har slutat funka för länge sen. Detta är dock ändrat på de nyare modellerna har jag för mig, utbytt till tryckknappar.

Det är många fack vilket gör det lätt att hitta i väskan, men du lär nog tyvärr inte få i allt du räknade upp...

Den ända skötväskan med hårdare skal som jag känner till är förresten Baby-björns, men jag har ingen aning om om den är bra eller inte...

På de nyare modellerna stänger man med magneter, det går då att stänga lockat olika beroende på hur mycket man har i väskan.

Vi har en dash deluxe som jag är riktigt nöjd med

Jag har också emmaljungas skötväska (den billigare varianten) och håller med att den är så säckig och hemsk så det blir ingen ordning alls i den! :cry:

Jag har nog fastnat för One Three Hill nu så jag tror det kommer bli en sådan :)

Jag har emmaljungas deluxe.
Den är nästan i minsta laget.

Har:
10 blöjor
1 pkt våtservetter
1 burk ersättning
1 thermos m lagom tempat vatten som fylls på innan vi åker.
1 nappflaska
skötbädd
2 kräkisar
2 ombyte, 1 body, 1 par byxor & en pyjamas
1 pkt m 2 st amningsinlägg
1 tetrapack semper färdigersättning

Den är packad för att man ska kunna oplanerat lämna henne hos barnvakt en hel dag.

Haha jag har alltid undrat vad folk har i vaskan, jag har aldrig anvant min! Men jag anvander nog bilen som skotvaska istallet. Du skulle ju klara av en veckas isolering pa en ode o utan problem :D

Funderat pa en resvaska? ;)

Ha ha, jag tycker om att vara väl förberedd och att hellre ha med mig för mycket än för lite! :D

kl

tack för alla tips, ska kolla igenom länkar och så när jag får tid! Just nu har jag en tokig bebis som går längs alla möbler och knappt låter mig äta eller göra något annat heller för den delen!

//Julia

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka