Den nålade tråden på Körning

Sv: Den nålade tråden på Körning

Vi får ofta klagomål på att vi har för många nålade trådar i forumen. Se annan tråd här i forumet bukefalos-hjälp. :idea:

Sen var det lite felvinklad rubrik. Det där var ingen faq om hur forumet körning fungerar utan bara ren information om lite olika trådar, som man kan söka rätt på själv, genom att använda sökfunktionen.

:bow:

Med vänliga hälsningar

IngelaH

Där är ju inte en enda nålad tråd i forumet körning.

Jaha, du menar sökfunktionen som ingen använder? :smirk: Det var liksom därför jag skrev ihop skiten, ingen använde funktionen och vi som är stammisar där tröttnar på att svara på samma frågor hela tiden.

Nu blir det kanske en rolig "putt-tråd" av det. Jippi.

Precis. Men kommer ni bara sitta och skriva "putt" för att hissa upp den är ju risken stor att moderator tar bort hela tråden. Så något smartare får ni nog köra med. :rofl:

Ja, vi får väl fylla på med:

"Vad har ni gjort idag?"
"Vad heter ni på Lunarstorm?"

För de nya på forumet lär ju inte se tråden. Eller använda sökfunktionen.

Fjunet skrev:
Ja, vi får väl fylla på med:

"Vad har ni gjort idag?"
"Vad heter ni på Lunarstorm?"

För de nya på forumet lär ju inte se tråden. Eller använda sökfunktionen.

Men då kan ni ju i stället för att sitta och gnälla här över alla tjatiga inlägg som upprepas trycka på
report.gif
så kan vi moderatorer låsa, radera eller sammanfoga tråden. Det är OCKSÅ ett sätt att hjälpa oss. Men visst nej, du skulle inte hjälpa oss... Jaa... då vet jag inte...:angel:

Det har väl inget med taskighet att göra :confused:

Tråden är ju ingen FAQ utan bara en uppradning av länkar till olika trådar.

Länkningen är dessutom under all kritik om jag ska vara ärlig :angel:

Varenda tråd länkas så här:
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=660052
Istället för så här:
FAQ - Körning
Då har man åtminstonne en möjlighet att göra sig en bild av vad tråden handlar om :idea:

Dessutom ser man lättare om man läst tråden ifråga om inte mer än hälften av länkarna slutar på draglinor :angel:

Varför inte bara då fixa i ordning länkningarna så att de blir bra och sen nåla den?

Jag tyckte att det var en jättebra grej för oss nybörjare, som inte riktigt vet vad vi ska söka på o så! :bump:

*kl*
fjunet hade ju gjort ett bra jobb, men ok, länkarna kanske inte var bäst men det stod ju rubriker och eftersom den mesta faktan som folk frågar efter finnns i massa trådar så är det ganska smart me länkar till andra trådar än att sitta och klura ihop en hel txet.
annars kan ju ni som moderatorer ändra länkrna och skriva vad tråden heter ist för kostig länk, för nu är det bara moderatorerna som kan ändra i tråden.
Och tråden är ju bra för nybörjare och folk som undrar men inte "orkar" använda sök funktionen.
Så snälla moderatorer ändra lite i tråden och nåla den igen! :)

Men det är väl jättebra att det finns en tråd där det finns samlade länkar till oika trådar då dessa ämnena ju faktiskt aldrig blir inaktuella.

Det kanske inte är alla som vet hur man döper om lämkar jag vet det alla fall inte, men länlarna är ju samlade under tydliga rubriker.

Nä, nåla tråden igen, det här är att hänga upp sig på petitesser tycker jag. Är det ö.h.t. någon som klagat på att tråde nålades?

Lustigt tycker jag att ni har tid att sitta och fundera så mycket på tråden att den först nålas, och sedan onålas, medans ni inte tycks lyta en finger för den mobbing som sker på KÖRNING.

/Tina

Jag var den som nålade tråden, tyvärr kollade jag inte igenom den ordentligt först, vilket jag borde ha gjort, jag skyller på tidsbrist.

Flera moderatorer påpekade sedan för mig att tråden nog inte höll den kvalitet som en nålad tråd bör ha.

Jag har inget mot att det är länkar till andra trådar, inte heller anser jag det vara viktigt att länkarna är "fixade" om man skrivit ovanför vart de leder.

Dock var det väldigt många länkar, de ledde till trådar som innehöll skitsnack m.m. Jag kan tänka mig att en del av trådarna tog upp samma saker.

Tipsa gärna oss om olämpliga inlägg så att vi kan rensa, använd varningstriangeln.

Färre bra länkar till vanliga frågor och inte till trådar som är på väg att raderas pga skitsnack eller annat. Allra helst en sammanställning av det viktigaste i själva FAQ-tråden.

Just den avnålade tråden kommer inte nålas igen, då vad jag vet, ett antal av trådarna som den länkar till har raderats.

*Christine* skrev:
fjunet hade ju gjort ett bra jobb, men ok, länkarna kanske inte var bäst men det stod ju rubriker och eftersom den mesta faktan som folk frågar efter finnns i massa trådar så är det ganska smart me länkar till andra trådar än att sitta och klura ihop en hel txet.
Nej, i mina ögon har Fjunet inte alls gjort något bra jobb, hon har bara klistrat in resultatet av några sökningar.

En FAQ är en överskådlig sida där man kan läsa om vanliga frågor och få relativt enkla svar på dom, alltså en slags guide.
Se hur Bukefalos FAQ Vanliga frågor ser ut till exempel.

*Christine* skrev:
Och tråden är ju bra för nybörjare och folk som undrar men inte "orkar" använda sök funktionen.
Dom kommer med största sannolikhet ändå inte att läsa/orka klicka sig igenom alla dessa länkar.

Titta på dom nålade trådarna i forumen och kolla sedan de nästkommande 50 trådarna. Garanterat finns det minst en och troligtvis flera nystartade trådar om just de ämnena som upptas i de nålade trådarna. Många bryr sig öht inte att kolla eller för den delen läsa igenom det som finns.

Ni vet ju själva hur många missförstånd det blir för att folk INTE läser ordenligt i en tråd innan de svarar. Eller hur många det är som faktiskt rent ut skriver att de inte orkade läsa/söka först :crazy:

Stör man sig på nystartade trådar för att det redan finns liknande använder man
report.gif
-knappen och skriver varför man tycker att den bör tas bort/flyttas/sammanfogas med etc. :angel:

Jag kan hålla med om att Fjunets FAQ kan göras bättre, men tills det blir gjort av någon(!?) så tycker jag den tjänar sitt syfte.

Dom kommer med största sannolikhet ändå inte att läsa/orka klicka sig igenom alla dessa länkar.

Titta på dom nålade trådarna i forumen och kolla sedan de nästkommande 50 trådarna. Garanterat finns det minst en och troligtvis flera nystartade trådar om just de ämnena som upptas i de nålade trådarna. Många bryr sig öht inte att kolla eller för den delen läsa igenom det som finns.
Må så vara, men finns tråden där med sina förklaringar och hänvisningar så går det ju galant att hänvisa dit i st f att dra samma åsikter, förklaringar och fakta om och om igen.
Dessutom, vill man ta upp ny vinkel i någon av länkarna går det ju enkelt att göra så. Automatisk samling av respektive ämne sas.

Att folk inte kan läsa innantill, eller i värsta fall läser som fan läser bibeln, håller jag livligt med om men jag tror inte det blir bättre för att vi tvingas skriva om allt igen och igen och igen ...

Mitt förslag är att nåla tråden (eller blunda om den puttas!) ett tag och försök få en annan, bättre struktur på den under tiden.

LIA

Senast ändrad:

Ett PS!

Undrar över filändelserna. Det står ju draglinor på dom flesta och jag antar det är något djupt tekniskt. Går det inte att döpa om länkarna till något som bättre motsvarar innehållet?

LAI

*Christine* skrev:
fy fan va ni är taskiga mot oss på körning.... :mad:

fy fan va ni är taskiga mot oss på foder.... :mad:

fy fan va ni är taskiga mot oss på hästvård.... :mad:

fy fan va ni är taskiga mot oss på hästhantering.... :mad:

fy fan va ni är taskiga mot oss på grundutbildning.... :mad:

fy fan va ni är taskiga mot oss på NH.... :mad:

fy fan va ni är taskiga mot oss på Utrustning.... :mad:

Och så vidare
och så vidare...

Reglerna gäller de samma för alla forum. Jag säger som jag har fått säga på ridning, tävling, dressyr, western, med mera med mera... Varför är just erat forum så speciellt att ni ska ha egna regler för vad som ska nålas och ej? :confused:

Om vi är snälla mot ett forum, då kommer direkt ett annat. "men de får ju..." Ett exempel på det, var det här med presentations- och bildtrådar i alla forumen. De ploppade upp en efter en. Och snart började någon med andra bildtrådar i smyg, trots att det står klart och tydligt att bild och filmtrådar ska vara på gnägg och ingen annanstans.

Vi gör faktiskt så gott vi kan.

Och så är det ju som Gunnar säger, att länkarna i "faqen" ofta går till trådar som spårat ur och rent av raderats. Varför är det då bra att visa på såna trådar?

Med vänliga hälsningar

IngelaH

Senast ändrad:

Mod. för körforumet kanske kan fixa en tråd där man påminner om att använda sökfunktionen INNAN man lägger ut en ny tråd, så slipper man så många likadana frågor :idea:

Tyvärr inte alla som tänker på det.

Liknande trådar

Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
494
Senast: Shaggy
·
Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
326
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 554
Senast: Tilly_85
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
252
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama