Den låååånga väntan...

Red_Chili

Trådstartare
Jag blir tokig. Jag vill att valparna ska komma NU! Eller i alla fall att tiken ska vara megatjock så att man kan vara 100% säker på att det finns valpar i henne...

Det finns ingen chans att man kan se redan nu på henne om hon är dräktig eller ej va? Hon parades för två veckor sedan och jag kommer träffa henne imorgon. :angel:

Finns det någonting man kan göra som förberedelse tills att man får hem sin valp redan nu? Det är ju inte förrän i början av juni som jag får hem valpen (om det nu blir valpar..)

Hur vanligt är det att en hund "går tom"?

*ren impulstråd av en Ninni med uselt tålamod...* :o

Sv: Den låååånga väntan...

vad är det för ras :D

längtar också efter valp, dock kommer jag hämta den på tisdag förhoppningsvis:love:
så det är ju lite skillnad ;)

Åhh va kul att fler är lika otålmodiga som det jag är:smirk:
Fast vi har nu kommit in i femte veckan.

Helene

Åh! Då vill jag se bilder när du har fått hem den! :D (är småförtjust i doberman, lite i smyg sådär...)

Du har ett tag kvar att vänta. På två veckor ser man ingenting alls tycker jag. Det är jobbigast i början. När det gått 30-40 dagar så börjar det ljusna, men innan dess går man mest bara och väntar.

Då var det som jag misstänkte...
Jaja, om en vecka kommer jag ner till Stockholm där jag ska bo över sommaren. Då ska hemmet göras "valpsäkert" :) Misstänker att tiden kommer gå hyfsat snabbt ändå. Det känns som om det var igår som jag fick reda på att hon blivit parad, men det var faktiskt hela 10 dagar sedan.

Tiken ÄR dräktig. Det måste hon vara. Hon ligger bredvid mig nu och ja, hennes humör är förändrat. Det är inte samma förändring som jag brukar kunna ana efter löp, det här är något annat... :banana::bump::banana:

Vi får hålla tummarna för dig.Kanske inte finns jättemycket att förbereda innan men som du själv skrev...Gör det valpsäkert och vill man handla lite så finns det ju mängder med saker man bara kan spara så länge;) Det blir ju faktiskt mindre kännbart på ekonomin om man kan handla lite i taget:idea:

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 462
Senast: Migo
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 544
Senast: IngelaH
·
Övr. Hund Jag har en något ängsligt lagd kh collietik på 3,5 år, kastrerad. Hon har varit i familjen i två år. Hon kan upplevas ”tråkig” för att...
2
Svar
20
· Visningar
3 036
Senast: em-pirre
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 508
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka