Invincible
Trådstartare
Svårt att avgöra vad som är hönan och ägget då det finns så många problem, har du någon uppfattning om vad som kom "först"? Har hovarna sett "snyggare" ut förut, men ändå fått sprickor?
Finns det någon veterinär som funderar över helheten och försöker hitta grundorsaker?
Jag tänker att om hovarna går sönder vid igångsättning och ridning så är det kanske så att hovarna bara är ett symptom från annat problem.
Oavsett måste ju hoven skos så att det underlättar maximalt, må vara att det ej går att ta mer, men mer stöd för trakten kan man ge ändå.
Hovarna har definitivt sett bättre ut, jag vill dock påstå att dom sakta men säkert blivit sämre under de senaste åren och de övriga problemen har sakta men säkert oxå ökat. Vad som är vad har jag ingen aning om, nu står jag dock med en häst som varit halt i 5 månader och tycker mig ha svårt att få gehör för min önskan om en helhetsbild.
Min ordnarie hovslagare ska rensa upp sprickan och borra plåt mm så fort vi får till det, jag kände att jag ville ha lite mer åsikter och tankar om hästens hovstatus överlag tills dess så jag mer kan fråga och kanske ifrågasätta ?