Den fula ankungen som blev en svan

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åtta månader mellan bilderna
Hon hade varit sjuk över sommaren. Visade sig att hon hade mängder stor blodmask och fick avmaskas flera ggr innan den försvann. Så hon hann varken äta upp sig eller tränas ordentligt innan tre-årstestet.

Hon är fortfarande för smal även om hon lagt på sig en hel del mer hull senaste 1,5 månaden

mrk7495_copy_52d1980c88e59d4a5553ac94.jpg

mrk5887_copy_52d1980b88e59d77c947bf3c.jpg

Nu är det igångsättning på G efter vintervilan, har promenerats ett par dagar och dottern ska longera henne idag.
Uppsutten igångsättning om 1,5-2 veckor beroende på hur det går.
Väldigt cool tjej som fullständigt ignorerade snöraset från ridhustaket i helgen. Jag har tom vågat mig på att börja hantera henne, ta av täcke och borsta :D. (Men bakbenen väntar vi lite till med)
Det är en dam man inte går för fort fram med, hon måste tycka att hon känner dig först.

För två månader sen gick det inte kratsa bakhovarna, i helgen fick dottern både lyfta och hålla upp dom en stund. Kanske låter fånigt, men vad stolt man blir :p

En annan liten sak jag blir stolt över är mitt pälsmonster. Han satt med uppe i domartornet igår. Gick själv upp och nerför gallertrappan (skitläskigt) för jag bär inte gärna en 18 kg hund längre. Samt satt snällt och tyst medans matte skrev.
Sen i pausen var vi ute och busade på ängen, inga problem släppa honom. Fick ju kasta saker för att han skulle springa ifrån mig

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Är heeelt slut och då hade jag inte ens hälften så jobbig morgon som dottern med insnöad bil och PMS-märr som sprängde ALLA trådarna i...
Svar
0
· Visningar
755
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama