B
btw
Sv: Den brutala sanningen?
*rida din häst
skulle det såklart vara, ändrade om meningen men glömde ändra ändelsen
*rida din häst
skulle det såklart vara, ändrade om meningen men glömde ändra ändelsen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skulle inte tveka med att säga till henne om hon börjar skrika på hästen. På ett trevligt men bestämt sätt såklart.
Ang tjejens rädsla. Har du någon erfarenhet av trickträning eller liknande? Typ buga, spansk skritt, apportera osv?
Om hon blir säkrare med hästen från marken kanske detta skulle leda till att hon blir mindre rädd även vid ridningen? Lär man känna hästen ordentligt så litar man också mer på den.
Dessutom kan det ju förbättra självförtroendet när hon sedan kan visa upp lite spansk skritt för sina vänner?
Varför vägrar hon rida din hästen? Pga rädsla?
Jobbig sits, jag tycker också att ni måste prata om ilskan och skrikandet. Gärna lite förtroligt innan en lektion, är hon arg o frustrerad på hästen eg eller finns det annat i livet som spökar?
Gör klart för henne att hon får lämna de känslorna åt sidan innan hon börjar hålla på med hästen, ilska/skrikande och hästar hör inte ihop! Och be henne vara mer fokuserad när hon kliver in i stallet och upp på hästryggen. Hon måste hitta en annan känsla istället, kärlek, lugn och tålamod. Be henne lita på dig, att du vet att hon och hästen klarar av de övningar du ber henne göra. Tror hon inte på hästen,gör som någon annan i tråden skrev, rid själv och visa henne!
Jag är mycket tveksam till om jag skulle kunna få henne att ägna sig till sådannt. Jag själv håller på med mycket alt. hästhantering, men hon är helt enkelt inte intresserad av detta.
Jag har tre dressyrhästar som jag försökt få upp henne på men dom är alla i 170 + i mankhöjd och jag tror att hon tycker dom är för stora. När jag föreslår det så säger honom något med "Nej, han är läskig", eller nått sådannt.