Deklarationen 2014

Sv: Deklarationen 2014

kl

Det verkar som om jag står på 0 O_o Kan det vara möjligt? 0 kr att betala, 0 kr att få tillbaka.

Senast ändrad:

Jobb och min lägenhet= 59 km
Jobb och sambons lägenhet = 56 km
Har du bytt jobb? Du kan inte få avdrag för dubbel bosättning om du behåller samma jobb som innan. Om du däremot byter jobb till ett som ligger minst 50 km från din ursprungliga bostad kan du göra avdrag för dubbelt boende under en period. Om du flyttar till nya jobborten eller dess närhet.

*kl*

Massor av frågor nu! Blir glad om någon vill svara.

Hur gör man reseavdrag? (gäller 10 mil per jobbad dag så ungefär 26.000 innan avdragna procent och dom 10k).
Behöver jag skriva ut alla kontouttag på tankningar?
När kommer pengarna om man gör reseavdrag, är det fortfarande juni, eller blir det augusti då?
Hur fungerar det med bostadslån? Köpte ytterligare en fastighet i maj 2013, den står inte med på deklaration.

Förutsatt att du uppfyller kraven så fyller du i den total faktiska summan på din deklaration, innan avdrag om 10 000 kr. Nej du behöver inte skicka med bevis, däremot om din deklaration blir uttagen till granskning så ska du styrka dina kostnader.

Slutskattebeskedet kan du ändå få till midsommar, men risken att det bli framskjutet ökar om du yrkar avdrag.

Minns inte var jag kollade, kollade på flera ställen. På inkomstdeklaration 1 stod det inga uppgifter från i år tror jag.

*knapplån*

förra året ca 7000 tillbaka..
detta året betala ca 1000 :(
vill inte ha så igen så ska be dom dra mera på mig

KL

Eh, vi kopte hus i Augusti, registrerad som jordbruksfastighet (fast vi bedriver ingen verksamhet) - nu ska jag fylla i en massa annat fran normalt pga naringsverksamhet :nailbiting:O_o

kan man skriva allt som 0 eller vad gor man nar det faktist inte bedrivs nagot?

Flyttade från min lägenhet till sambon, olika orter, men betalade för min lägenhet under uppsägningstiden fast den stod tom.

Har rätt bra koll, så jag går +- 0 även den här gången trots att jag haft 3 olika ag samt en del csn under 2013.

Helt okej :)

Förra årets inkomst deklareras i år. ;)

kl

Med lite hjälp hittade jag rätt och ser att jag får 681 kr tillbaks. Senaste åren har jag fått drygt 1000 tillbaks, vad har hänt? :meh:

Ja det är ju i år man betalar kvarskatt/får tillbaks för 2013. Alltså är den uppgiften, belopp att betala/få tillbaka (på skattekontot) från i år. :)

Jag är tveksam till om det är avdragsgillt, måste få återkomma när jag är tillbaks på kontoret.

Avdraget är ju knutet till tjänst, dvs man får avdrag för den skatt man betalar i tjänst. Men som sagt jag är inte helt säker.
Gör gärna det!
Misstänkte att det kanske inte fungerade, men tänkte att det kanske är annorlunda när det ändå är en "inkomst" man betalar skatt på! Vet att jag inte kan göra milavdrag pga skolan, för det är ju ett lån, så det var därför jag funderade om det var annorlunda för honom eftersom han ändå betalar skatt!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Till veckan kommer deklarationen för många av oss. Man får reda på om får tillbaka på skatten eller om man behöver betala. Jag brukar få...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
30 029
Senast: Unafraid
·
Juridik & Ekonomi Jag misstänker att min nya arbetsgivare drar bort för lite skatt på min lön, skillnaden mellan min egen ungefärliga beräkning och vad...
Svar
18
· Visningar
835
Senast: MiaMia
·
Juridik & Ekonomi Jag flyger extremt sällan, och vet därför inte riktigt hur jag ska gå tillväga nu när mitt första flyg på flera år blev inställt. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 173
Senast: Acto
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 017
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama