Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Du kan desinficera smutsiga sår med M-sprit, men inte hålla på att twätta såret dag ut och dag in med det. Hudddesinfektion - ja, i samband med operationer, men inte id twätt aw eksem eller så.
Desinficera werktyg och engångshandskar om du tänkt anända dem mer än en gång funkar bra.
Tack båda för svar.
Jag var visst lite otydlig...
Min hingst är inte hingst längre och jag använder som sagt spriten för att decificera handskarna (som jag iofs byter efter varje gång). Jag låter dem lufttorka innan jag gör nått med såren.
Jag tvättar självklart inte såren med sprit.
Jag som jobbar inom vården har fått lära mig att man aldrig ska sprita handskarna. Varför kan jag tyvärr inte svara på just nu men hygienombuden säger detta.
Inte ens om paketet har legat öppet i stallet länge?
Jag följer bara veterinärens hänvisningar och jag känner att jag Absolut inte vill ha några komplikationer så då är det väl bättre att ta det säkra före det osäkra?
Foder & Strö
Hej!
Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅
Jag vill vara tydlig från början med...
Hästmänniskan Jag är rätt dålig på att sätta mål överlag utan gillar att ta det som det kommer numera.
Mitt främsta mål är att ha roligt med hästarna...
Ekonomi & Juridik Har ni egna hästar i verksamheten så lär ni beskattas för det. Heter det sköntaxeras? Så ni får betala för era egna hästar installning...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.