Debutanttävlingar

Sv: Debutanttävlingar

Nej, 10% kanske är i lägsta laget även för mig, men jag har i alla fall inga förhoppningar om högre! :idea: ;)

Det är ju kanon att man får fortsätta med resten även efter en skitkass dressyr, eftersom det faktiskt inte behöver betyda att ekipaget inte är säkra i hopp och terräng. Det kan ju vara så att det sitter en Gisburne på ryggen, som har grava problem med koordinationen men som heter Hoppning i mellannamn... :angel: :D

Låg procent /höga straff i dressyren kan ju bero på flera orsaker. Som du skriver har det betydelse varför. Anser dressyrdomarna att det inte är säkert brukar de säga ifrån. I Gärds har enstaka de senaste åren fått fundera på om de ska gå ut och i alla fall utom ett valde de att avstå. Den som valde att inte avstå vägrade ut sej i hoppningen så det löste sej. :angel:

Jag har sett höga dressyrprocent som varit livsfarliga i terrängen så jag drar ingen parallell automatiskt längre. :laugh:

Sv: Debutanttävlingar

Skönt att jag inte är ensam om mina teorier! :D Man känner ofta att man har ett cykelstyre i händerna och en cykelsadel under gumpen när man "ger sig in i" en grendiskussion utan så mycket på fötterna, som jag har gjort här. :angel: Jag har ju faktiskt inte tävlat FT än.

Liknande trådar

Hästvård Har inte haft anledning att titta närmare på sådana produkter förut, men om nu kylning blir ett regelbundet inslag i min och hästens...
Svar
7
· Visningar
377
Senast: MiniLi
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 496
Senast: Kakis
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: MiniLi
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 907
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka