shady

Trådstartare
Vad är det för dressyr program i en debutant för häst? Är det alltid samma program?

Senast ändrad:
Sv: Debutant

Antingen 1997 års eller också 2007. Ska kunna jämföras med en ngt enklare Lätt C enligt TR.

Ok, tack för ditt svar. Måste kolla iom att M är på G till våren och skall rida sin första debutant på våran gula fara. Eftersom han har "vissa" problem behöver han tid med att lära in ett dressyr program.

Undra om man kan via arrangören kunna få fram vilket det blir av dom?

Han får nog lära sig bägge 2 för det brukar variera friskt mellan tävlingarna! Däremot tror jag 2007 kommer att ta över mer och mer...

Detta har vi konstaterat nu ikväll också. Tack för du tagit dig tid att hjälpa mig.

Han får nog lära sig bägge 2 för det brukar variera friskt mellan tävlingarna! Däremot tror jag 2007 kommer att ta över mer och mer...

utom på hos vissa envisa föreningar som har de gamla programmen kvar :angel:

Detta har vi konstaterat nu ikväll också. Tack för du tagit dig tid att hjälpa mig.

Shady:

För mig är det en självklarhet att vi hjälper varandra...lite det som är grejen med FT-folket, vi går banor ihop, vi hjälper alla som vill ha hjälp (och även dom som inte vill!:devil:) och vi retas vildsint med varandra men har en gemenskap som inte riktigt finns inom de andra grenarna!

Ses till våren kanske...:bump:

Visst är fälttävlands folket så. Vem vet om vi kanske syns till våren. M börjar i alla fall bli mer och mer taggad av tanken på att rida debutanten själv på Busan. Hoppas för deras egna skull att det blir en på hemmabanan så han kan ta debuten där. Annars lär vi säkert snegla lite extra på Torns iom att hon varit där och gått en debutant tidigare.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Ryttaren Sofia Sjöborg är övertygad om att hinder 21D i terrängritten passerades enligt reglerna. Det tyckte inte tävlingsjuryn. Därför...
Svar
0
· Visningar
98
Senast: Gunnar
·
Övr. Grenar Såg en trailer på tv4. https://www.tv4play.se/program/422d9847059a4af6dab4 Dokumentär av New York Times om de många dödsfallen bland...
Svar
2
· Visningar
643
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Dagens sista hoppklass, Falsterbo Hunting presented by Vellinge kommun drog som alltid fullsatta läktare och maximalt med åskådare utmed...
Svar
0
· Visningar
389
Senast: Gunnar
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 185
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Gamla trotjänare

Hund, Katt, Andra Djur