Debutant dressyr

L

Lilla_Millan

Jag ska rida debutantprogrammet från 1997 och där står det att det är valfri nedsittning lättridning.
Vad innebär det? Får jag sitta ned hela programmet o rida lätt i mellantraven?

Sv: Debutant dressyr

Japp, det kan jag bekräfta.
Red det i lördags, satt ner hela programmet utom mellantraven!

Det har kommit ut ett nytt dressyr program för debutant ponny för år 2007.

Du har 3 alternativ:
  • Sitta ner hela programmet
  • Rida lätt hela programmet
  • Sitta ner hela programmet utom i mellantraven

Man får alltså inte skifta mellan nedsittning/lättridning förutom i mellantraven då.

Var står det att det är just de tre alternativen som gäller? Tidigare var det så att man kunde byta mellan de olika bedömningsgrupperna. Har du någon källa till det du påstår?

Du har fel. Man får visst skifta. Jag frågade överdomaren förra helgen, såg även folk som skiftade.

LenaH & Eztivuz:
När vi hade programmet på vår ridklubb på en dressyrtävling sa dom att man aldrig skulle skifta, men dom kan ju ha sagt fel till oss. Detta var oxå ca 2 år sedan.
Detta var alltså inget jag läst i TR, utan jag antog att det var som dom sa.
Ber om ursäkt för detta!

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
586
Senast: Mli
·
Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 363
Senast: super
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
851
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 498
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023