EmmaBovary
Trådstartare
Jag har sedan ett tag filat på en debattartikel (mest i tanken ännu ska erkännas), men är osäker på vart man ska vända sig för att försöka få den publicerad. Efter att ha blivit ganska dåligt bemött inom vården eftersom att jag även var inskriven hos psykiatrin vid tillfället jag sökte vård, så ville de neka mig en undersökning. Samtidigt har psykiatrin ganska lättvindigt antagit att mina besvär berodde på psyket och att det inte fanns något fysiskt fel på mig. Jag vill alltså inte försöka få någon form av upprättelse, utan ser mig som ett ganska klockrent exempel på när man skyllt på psykiska problem istället för att göra en ´grundlig undersökning. Jag tycker att det är värt att höja rösten gällande att man i större utsträckning måste utesluta fysiska sjukdomar innan man tar för givet att det är psykiska sådana. Jag har MS och tänker att det kanske vore intressant för olika medier att ha med något sådant i samband med internationella MS-dagen som brukar uppmärksammas något - eller i något av alla dessa "temanummer" om psykisk ohälsa som brukar förekomma ganska regelbundet.
MEN vart ska jag försöka vända mig? DN skulle ju såklart ge mer tyngd, Aftonbladet kanske fler läser och nyheter24 kanske är enklare att bli publicerad vid - men det känns lite lagom oseriöst. Jag som skribent har ju inte heller någon tyngd, det rör sig ju bara om ett patentperspektiv så det är nog inte läge att sikta för högt.
Är ni några här som fått artiklar publicerad någonstans?
MEN vart ska jag försöka vända mig? DN skulle ju såklart ge mer tyngd, Aftonbladet kanske fler läser och nyheter24 kanske är enklare att bli publicerad vid - men det känns lite lagom oseriöst. Jag som skribent har ju inte heller någon tyngd, det rör sig ju bara om ett patentperspektiv så det är nog inte läge att sikta för högt.
Är ni några här som fått artiklar publicerad någonstans?