De som mobbar käpphästryttare kan dra käpprätt åt skogen

Var går gränsen mellan hobby som anses vara värd respekt, och en som bara blir stämplad som löjlig? Jag önskar att svaret inte vore ”utövarens kön”, men ibland ser det inte bättre ut än så.

Jag såg en film på Instagram och jisses vad högt de hoppade. Tyvärr fanns givetvis även de korkade kommentarerna där. Fattar inte vad det är för fel på folk som kan skriva så korkade saker……. Ibland vore det bra om dumhet var olagligt :meh:

Än en gång undrar jag hur det kan störa eller på något sätt påverka andra vad någon vill göra på sin fritid. Det för ju inte oljud, släpper ut miljöförstörande ämnen, eller skapar någon slags oreda eller annan störning. Varför då bry sig?
Vill jag sitta hemma och virka, odla rosor eller baka surdegsbröd får jag göra det. Det borde störa andra precis lika lite som om någon vill rida käpphäst.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 101
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Egentligen önskar jag att jag inte ska skriva det här inlägget. Det hade varit så himla mycket bättre om det här innehållet inte fanns...
Svar
16
· Visningar
1 101
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 316
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ibland fastnar jag i någon hopplös känsla av att alla människor är så hatiska och jag känner mig så obekväm i dagens samhälle. Det är...
Svar
3
· Visningar
1 135
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30