De ska rida rakt igenom rutan

Snart börjar TV3 sända reality-serien "Det stora hoppet", där sex unga kvinnliga ryttare med hjälp av Malin Baryard ska lära sina pappor rida och tävla i olika discipliner inom ridsporten.
Vi har träffat två av deltagarna, Victoria och Niclas Ryhnell från Eskilstuna. ...
[prbreak][/prbreak]
Källa / Läs mer:
https://www.ekuriren.se/kultur-noje/de-ska-rida-rakt-igenom-rutan/

Jag är väl en tråkig gammal kärring som förstör partyn men jag kan inte låta bli att känna mig lite uppgiven över att det aldrig kan göras några seriösa program om hästsporten och deras utövare.

Måste allt vara så plojigt och handla om oerfarna/ointresserade som ska lära sig (på ett sätt som ofta är helt åt skogen säkerhetsmässigt och ur djurvälfärdssynvinkel)? Kan inte hästsporten och hästsportens aktiva när den framställs på ett seriöst och realistiskt sätt få ta mer plats?

SVT lyckades ju med Ryttareliten. Det måste väl finnas mer intresse än så?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Det blir både ridsport och familjerelationer när sex pappor ska coachas till ryttare av sina döttrar. Eskil och Klara Hammarström, från...
Svar
0
· Visningar
403
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Planen ligger fast. Malin Baryard Johnsson räknar med att hennes häst Cue Channa hinner bli EM-klar – trots skadan. Efter EM i Göteborg...
Svar
0
· Visningar
373
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under ledning av hoppstjärnan Malin Baryard Johnsson ska sex kvinnliga ryttare lära sina okunniga fäder att rida. Som om det inte räckte...
Svar
0
· Visningar
438
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I det nya tv-programmet ”Det stora hoppet” ska pappor tävla mot varandra i ridsport. Kruxet är att de måste lära sig att rida – med sina...
Svar
1
· Visningar
788
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama