• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Nissemon
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 955
N

Nissemon

Finns det någon film ute på nätet på honom (& hans avkommor)?
Är mycket intresserad av honom men hittar ingen information alls... Hjälp mig:confused: !
Vad lämnar han efter sig, gångarter, temprament osv....

Sv: De Niro

Sen kan jag ju svara på frågan också. De Niro har ju lämnat fantastiska avkommor i Europa. År efter år har hans avkommor vunnit championat, premeiringar osv. Så att han nedärver gång och ridbarhet går ju inte att ifrågasätta.

Sök på google så får du fram hur mycket som helst.

Jag har dock bara ridit en avkomma till honom, och nu kommer jag tyvärr inte ihåg vad det var för möderne. :crazy:

Det var en snygg fuxvalack med oerhört stora gångarter, framförallt traven. Tyvärr var han tråkig i munnen och väldigt stark, vilket innebar att första gången jag red honom ute (han var 3) så travade han bara iväg med mig. Det såg säkert jätteimponerande ut (riktig ökning) men det var inte så kul att sitta på.

Han var inköpt som påläggskalv (dyr på auktion) till en dressyrryttare jag känner i Tyskland, men han blev för stark för henne så han såldes vidare sen.

Inga problem att hantera honom, det var en snäll häst!

Tack för länken! Tanken var att betäcka mitt 3-års sto nu till våren(Rubinrot, Cabri (F4), Kaliber - Cosmox xx). Men det är viktigt att hingsten lämnar bra "trav"avkommor då det är sämsta gångarten hos mitt sto, gör De Niro det?
Jag skulle vilja se mer av De Niro själv, vet någon vart han står i år?
Vad kostar det att betäcka med honom?

Gick inte skicka till dig, du måste valt att inte ha den funktionen. E-mail funkade inte heller.

Har bara haft kontakt med en avkomma.
Denna var väldigt snäll, men stor, ganska grov och lågställd, trots att det var fullblod på mödernet. Men oj vad hon kunde röra sig!
Det verkar som att De Niro har en tendens att ge lågställt, i alla fall efter vad jag har sett på bilder av andra avkommor.
Någon som har andra erfarenheter?

Har bara haft kontakt med en avkomma.
Denna var väldigt snäll, men stor, ganska grov och lågställd, trots att det var fullblod på mödernet. Men oj vad hon kunde röra sig!
Det verkar som att De Niro har en tendens att ge lågställt, i alla fall efter vad jag har sett på bilder av andra avkommor.
Någon som har andra erfarenheter?

Det finns nog en risk för det med alla hästar som har Donnerhall nära. Jag för min del tyckte att Danzas (en son De Niro) såg ganska kortbenad ut också, inte riktigt min favoritmodell hos häst, men han rör sig ju otroligt. Donnerhall-blodet ska nog helst korsas med något högställt sto.

Jag har ett litet De Niro -Master sto En liten 162 cm klok häst med starkt psyke .

Och en mycket bra trav men det hade ju även mamman till henne ;)

Mia

De Niro är en topphingst med många avkommor i Tyskland, 1302 registrerade varav 22 gdk hingstar och 339 avelsston, tyskt
dressyrindex (baserat på sto-bedömningar) 131 (2007). I Sverige har han på 72 bedömda unghästar +7 tävlande 141 i dressyrindex, delindex för typ 121, skritt 145, trav 148, galopp 149 oh temperament 155. Källor: Hannoveranerförbundets o ASVH:s hemsidor.

Jag har också ett De Niro-sto, vacker som en natt (svart) tyvärr med skada så hon inte är inte så ridbar, annars trevliga gångarter. Mycket starkt psyke, kräver att man är en stark ledare annars tar hon över. Orädd. Och mycket hängiven sin matte.

I stallet finns en De Niro- avkomma (inte våran) född -02. Han är väldigt liten, under 160 cm. Inga speciellt imponerande gångarter. Han är beroende av rutiner, om de rubbas blir han lätt stessad. MEN han är mycket lätt att rida och pyssla med i övrigt. Mödernet på honom är Eisenherz - Steward.

Liknande trådar

Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 377
Senast: athena
·
Avel Jag söker avkommor till mitt sto som stått som avelssto i Danmark. Jag har sökt på alla sätt jag kommer på efter dem men hittar inget...
Svar
2
· Visningar
558
Senast: KattenJ
·
Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han... 5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 497
Senast: Vicks
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 071

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka