Shaggy
Trådstartare
I våras fick jag bara 20 semesterdagar och ifrågasatte detta. Efter lite krångel stod det slutligen 25 men i samma veva försvann mina 5 sparade dagar från 2022. Givetvis tog jag omedelbart upp detta med chefen, tyvärr läste jag inte lönebeskedet (depression och därtill hörande energibrist så slösar så lite energi jag kan). Eftersom jag är 99% säker på att karln fifflade med mina dagar även året innan så tog jag för givet att han flyttade förra årets dagar till i år. Nej jag orkade inte bråka då men borde gjort det då jag tror han snodde minst 4 dagar för mig.
Nu har det visat sig att idioten på lönekontoret betalat ut mina sparade dagar utan att jag bett om det.
Vad har jag för rättigheter i det här?
Jag ringde facket men kände inte riktigt att killen förstod vad jag pratade om. Troligen har han aldrig hört något dylikt tidigare.
Nu har det visat sig att idioten på lönekontoret betalat ut mina sparade dagar utan att jag bett om det.
Vad har jag för rättigheter i det här?
Jag ringde facket men kände inte riktigt att killen förstod vad jag pratade om. Troligen har han aldrig hört något dylikt tidigare.