De bästa strumpbyxorna

Idas

Trådstartare
Nu är strumpbyxsäsongen här igen med all den vrede den innebär :D

Tycker de flesta strumpbyxor blir fula och får prickar/märken eller går sönder efter bara ett par gånger. Vilka är era favoritstrumpbyxor? Är det värt att köpa typ Wolford för 250 kronor eller har de också samma pris per användning som exempelvis H&M/Lindex?

Jag är ute efter svarta strumpbyxor i 20-40 den ungefär.

Senast ändrad:
Jag gillar Cubus! Finns 40 och 60 denier, jag brukar köpa dem i tvåpack, ofta kan en få olika färger om så önskas, t.ex svarta och grå, svarta och vinröda osv. - eller bara två par svarta. Ganska ofta har de köp 3 betala för 2, och sex par vettiga strumpbyxor för 140:- eller vad det blir är helt okej tycker jag!

Tidigare har jag gillat KappAhls, men tycker att de har blivit sämre. Tappar resåren i midjan och så roligt är det inte att vanka hem från Ica med kassar i båda händerna och strumpbyxlinningen under rumpan.

Tidigare har jag gillat KappAhls, men tycker att de har blivit sämre. Tappar resåren i midjan och så roligt är det inte att vanka hem från Ica med kassar i båda händerna och strumpbyxlinningen under rumpan.
Pingvingång kallas det :D

Jag har tyvärr inga bra tips, gick in i tråden för att få tips ...

Jag gillar också Pierre Robert. 40-100 den.
Håller i flera år i tvätt efter tvätt och noppar inte. Brukar gå sönder i grenen när de börjar ge upp.
Har katter i knäet ofta och träffar hoppande småjyckar varje dag.

När de har gått sönder på benen är oftast kardborreband eller liknande inblandat.

Tycker de flesta strumpbyxor blir fula och får prickar/märken eller går sönder efter bara ett par gånger. Vilka är era favoritstrumpbyxor? Är det värt att köpa typ Wolford för 250 kronor eller har de också samma pris per användning som exempelvis H&M/Lindex?

Jag hade Twilfit, de var jättebra. Men de har inte kvar de bra längre. Ska prova Lindex nu.

Vilken typ av strumpbyxor menar du? Är ju rätt stor skillnad på t ex bomullsstrumpbyxor och 15 den nylonstrumpor. Jag köper alla mina strumpbyxor på Åhléns.

Wolford ÄR bäst!

Har otaliga sorter och tjocklekar, allt ifrån riktigt "fin tunna" a 20-40 den till rejält tjocka uppåt 70-100 den och de håller tvätt efter tvätt och har nog 5-6 par som är ca 4 år gamla och det enda som hänt är att dom på något sätt format sig aningens mer efter mig utan att på något sätt tappat "sug in formen" :D

Tom mina 20 den håller åtminstone 6-12 mån och då har dom gått igenom både naglar, olika skor & tvätt efter varje användning :)

Senast ändrad:
Wolford ÄR bäst!

Har otaliga sorter och tjocklekar, allt ifrån riktigt "fin tunna" a 20-40 denim till rejält tjocka uppåt 70-100 denim och de håller tvätt efter tvätt och har nog 5-6 par som är ca 4 år gamla och det enda som hänt är att dom på något sätt format sig aningens mer efter mig utan att på något sätt tappat "sug in formen" :D

Tom mina 20 denim håller åtminstone 6-12 mån och då har dom gått igenom både naglar, olika skor & tvätt efter varje användning :)
Denier hoppas jag att du menar och inte har jeansstrumpbyxor.

Har nu införskaffat strumpbyxor från Swedish Stockings, mest för hållbarhetsaspektens skull. Återkommer med recension! Ska även testa ett par från Pierre Robert, de var ju betydligt billigare :)

Liknande trådar

Äldre Jag brukar köpa strumpbyxor från H&M. Svarta, 40 den. Tyvärr har de en söm längst fram som syns igenom rätt tydligt om jag har till...
Svar
16
· Visningar
2 960
D
Katthälsa Hej, Skulle vara evigt tacksam för lite råd. Vi har en katt blandras norskskogkatt/bondkatt. Vi har även en ragdoll katt som vi köpte...
Svar
1
· Visningar
1 730
Senast: Tispe
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 528
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Dressyrsnack 17