M

millansnillan

Är det värt att skaffa? Ett par frågor:

1. Kostar det något?
2. Finns mycket att ladda ner? (d.v.s. om man söker på musik och filmer så hittar man nästan alltid det man söker)
3. Trögar det ner datorn något om man inte laddar ner så mycket?
4. Stor risk för virus?
5. Lätt att ta bort om man inte skulle gilla det?
6. Fördelar/nackdelar?
7. Vart laddar man hem?


Funderar om det är väret att ladda ner. MEn vill inte slöa ner datorn något eller få virius.
 
Är det värt att skaffa? Ett par frågor:

1. Kostar det något?
Nej
2. Finns mycket att ladda ner? (d.v.s. om man söker på musik och filmer så hittar man nästan alltid det man söker)
Jag tycker det, men det handlar också om hur mkt man dela med sig till andra = vilka hubar man kommer in på
3. Trögar det ner datorn något om man inte laddar ner så mycket?
Nej, inget som jag har upplevt iaf
4. Stor risk för virus?
Tror den är avsevärt mkt mindre än med Kazaa! DC++ är nog ett bra program ur virussynpunkt, inga äckliga popups heller
5. Lätt att ta bort om man inte skulle gilla det?
Ja
6. Fördelar/nackdelar?
Fördel: Inte så kollosalt mkt spyware som med andra program (ex kazaa), inga popups, mkt musik o ladda ner. Nackdel: är lite krångligt i början innan man lär sig, det lönar sig o ha många GB/MB på dator så att man kommer in i de hubar med mest folk i.
7. Vart laddar man hem?
download.com
 
JA det är bra som det står ovan. En nackdel kan vara att innan man kommer igång så är det ganska svårt att kom in i.
 
Skulle vilja göra ett tillägg vad gäller hubbar och share: Jag hade inget alls att dela med mig av, så jag gick in på en av hubbarna som inte kräver nåt share, laddade ner litegrand och kunde sedan gå in på en av de bättre! :) Så det löser sig även om man inte har nåt att dela med sig av. Vill man bara ha lite smågrejer som kända mp3-låtar och småspel kan man nog gå in på "gratis"hubbarna. Där finns det alltid nån som har nåt.
 
Jo det är när man vill ha lite mer udda musik
som det kan va en fördel att ha mkt o dela med sig av
 
Precis, jag har ca 20 Gb och det räcker ändå inte för att komma in på de riktigt bra hubbarna (som man dessutom måste vara inbjuden till :D ). Iof räcker det med Karlskrona-hubben för mig just nu, det går snabbast och de har en hel del grejer. :) (Har polarna på samma hubb dessutom :D )
Det går ofta snabbast om man har samma bredbandsleverantör och/eller bor i samma stad! :)
 
Jo jag hittade den direkt,
sök efter DC så kommer den upp direkt.
 
Till alla som laddat ner:

Så det finns inga virus (har antiviriusprogram om det är till någon hjälp) och slöar inte ner datorn?
 
Vi har fått ett spyware (eller vad dte nu kallas, ligger nåt på datorn som gör saker och skickar upp pop-ups hela tiden osv) sedan vi började använda DC++ nu... Troligtvias är det ju genom DC, men helt säker kan jag inte vara.

Zonealarm (brandvägg) tycker inte om det särskilt mycket heller. Jag kan ladda ner låtar, men de flesta folk kan inte ladda ner från mig (blir stoppade av brandväggen).
 
Äsch :crazy:
Överbeskyddande med min dator eftersom pappa jämt trodde det var jag som gjorde att datorn fick virus och blev seg när alla vi tre delade.
Sen köpte de varsin dator och efter det så har jag datorn precis som ny (gissa vilka som jämnt har virius och dator som tar fem min att ladda ny sida :smirk:) och så vill jag så gärna behålla den. Så då får jag strunta i DC :crazy:
 
Jag känner ingen som har fått virus genom DC! :) Jag har heller aldrig råkat ut för någon, har aldrig märkt av spy-ware heller. Men det kan man ju tydligen få av de flesta program nuförtiden, de elaka företagen vill spionera på alla stackars piratkopierare. :(
 
Jag tror att det kan variera om man får spyware med, beroende på varifrån man laddar hem programmet. Det mesta jag tagit hem från download.com har dragit med sig spyware (Alexa, m.fl.) så därifrån tar jag inget längre.
Vet att jag läst om en hemsida där man kunde testa om det programmet man tänkte ta hem från nån sida innehöll spyware, men detta var jättelänge sen så jag vet inte nån adress. Kan iaf tipsa om en tidning, Internet World, som skriver om mycket sånt här, och de tar också in insända frågor.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 493
Senast: Cilva
·
IT & mobiler Hjälp en tekninsk analfabet! Mitt mobila bredband sjunger på sista versen så jag funderar nu på fast bredband via telejacket. Håller...
Svar
8
· Visningar
1 520
Senast: astronaut
·
IT & mobiler Funderar på att skaffa mig en Netbook, så förutom ett behändigt format och pris - vad är de annars bra till? Vad är fördelar respektive...
Svar
2
· Visningar
765
Senast: sussisus
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 500
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp