Davids ring?

diamonia

Trådstartare
För er som har en sån, funkar den?

Eller kommer hästen lös av misstag ibland?

Tycker tanken verkar bra men om man har en häst som står och pillar med saker så är det väl lätt att den helt enkelt drar upp grimskaftet över piggen?

Sv: Davids ring?

Tänk dej en uppbindningsring som hänger på väggen, i den nedre delen som hänger närmast marken finns en pigg som står upp mot den övre delen. Man fäster grimskaftet runt piggen och kan bara dra det uppåt om hästen får panik, dvs man slipper panikhakar eller trassla upp knutar eller avryckta grimskaft.

Jag har bara sett en sån här på blid men tanken verkar bra.

Sv: Davids ring?

Med tanke på att jag har två 'raringar' som utan problem knyter upp knutar så skulle jag inte våga chansa, men som sagt iden är god. Prova? (Borde ju billigt gå att få en pigg påsvetsad på en ring om man inte vill lägga dyra pengar på det om det inte fungerar)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
629
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 098
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 610
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama