Datorn dog!

Enya

Trådstartare
Köpte ny dator för några månader sedan och har varit jättenöjd! Tills för ett tag sedan då mitt trådlösa logitech mus och tangentbord började krångla. Först slutade tangentbordet att funka och sedan la musen av och varje gång datorn startades så gick den in på document and setting...... Nu har min bror den hos sig för reparation, men han har ju inte börjat ännu.

Dock är jag nyfiken på vad som har orsakat problemet? ÄR det tex ett virus? Har Northorn på den datorn och vad jag vet har jag inte fått virus.
 
Sv: Datorn dog!

Har du testat tangentbord och mus på någon annan dator? Det låter inte som hårdvarufel, men det kan vara värt att kontrollera. :)

Jag är inte så hemma på Windows, men min gissning är att det antingen var virus eller helt enkelt vanligt Windowsstrul. Hade du installerat något eller gjort någon annan ändring i samband med att den började bete sig underligt?
 
Sv: Datorn dog!

Kanske kan vara så enkel att batterierna i tagentbordet och datormusen börjar bli dåliga.

Alternativ att mottagaren inte får bra signaler.
 
Sv: Datorn dog!

Laban skrev:
Kanske kan vara så enkel att batterierna i tagentbordet och datormusen börjar bli dåliga.

Alternativ att mottagaren inte får bra signaler.
Batterierna är bytta, musen och tangentbordet är ominstallerade igen...... med samma reslutat.
 
Sv: Datorn dog!

Har du testat att ställa mottagaren precis vid musen och tagentbordet?
 
Sv: Datorn dog!

NeaNott skrev:
Har du testat tangentbord och mus på någon annan dator? Det låter inte som hårdvarufel, men det kan vara värt att kontrollera. :)

Jag är inte så hemma på Windows, men min gissning är att det antingen var virus eller helt enkelt vanligt Windowsstrul. Hade du installerat något eller gjort någon annan ändring i samband med att den började bete sig underligt?
Nej jag har inte testat på en annan dator då jag bara har en stationär och en bärbar:D Men min bror gör nog det.

Inget installerades och inga problem fanns förrän sakerna bara la av.
 
Sv: Datorn dog!

Laban skrev:
Har du testat att ställa mottagaren precis vid musen och tagentbordet?
Japp det har jag också gjort, men det var lönlöst. Trodde först att det var nåt sånt fel, men det var det nog inte.
 
Sv: Datorn dog!

Ne0 skrev:
testat byta batterier?
Ja, som jag skrev åvan har jag bytt batterier.

Min bror har nu kommit frma till att tangentbordet är sönder och att musen funkar och att alla andra tangentbord funkar på min dator, så jag ska lämna in det på garantin.
 

Liknande trådar

C
IT & mobiler Sitter vid min mammas dator, internet har inte fungerat på månader, nu har jag fått igång det (tillfälligt, mycket strul, går inte att...
2
Svar
34
· Visningar
3 108
Senast: Ragatan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mål o Planer 2024
  • Hönstråden II
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp