Sv: Datorer!

HDD's upphängda i O-ringar.
Alla fläktar styra variabelt på fronten.

= Knäpptyst dator

(OC'd A64 3400 + ett OC'd GF 7800GS, så det e ingen superkass burk)

Ni krånglar till det för mycket med vattenkylning o skit :rofl:

Olius skrev:
HDD's upphängda i O-ringar.
Alla fläktar styra variabelt på fronten.

= Knäpptyst dator

(OC'd A64 3400 + ett OC'd GF 7800GS, så det e ingen superkass burk)

Ni krånglar till det för mycket med vattenkylning o skit :rofl:

Håller med dig faktiskt, vattenkylning är bara ett jädrans junk. Jag började plocka med det bara för att testa(har lite för tråkig fritid :angel: ) och när jag sen testat det så upptäckte jag att det va tyst samt kylde bra och framför allt, load temps sjönk avsevärt..

Vore de inte för de jag skrev ovan så skulle jag helt klart fortsätta med luftkylning...

Fast ehrmm, har man ett rum jämte en garedrob(sån man går in i alltså) så går de alltid att ställa datorn där o sen stänga dörren, lite förlängninssladdar och du har det så tyst det bara går....

:banana: :banana: :banana: :banana: :banana:

/Jonas

yeehoo. lagt beställningen nu på nya edlarna till burken:

1x asrock s939 dual sata2
1x amd64 3500+ venice
2x 512mb corsair twinx Cl2 pc3200 minnen
1x highpoint rocketraid controllerkort
1x tagan easyconnect 430w.

yay för mig :)

1x dual AMD 4600+
2x 1Gb nånting RAM (har infon hemma)
1x Nvidia Gforce 7800 GTX
2x 250Gb intern HDD
1x 300Gb intern/extern HDD

1x 24" TFT monitor

YAY för mig :)

oj oj vad alla har vassa datorer. själv har jag en:

*Celeron 2.66ghz
*40gb
*512mb ram
*Nått billigt Geforcekort
*Lan&Sound onboard

CPU: AMD X2 4600+
Minne: 2gb
Grafikkort: Nvidia 7800 gtx
Ljudkort: Soundblaster Audigy2 ZS
Hårddiskar: 2 sata 250 gb samt två portabla usb diskar 250 resp 300 gb

Mus/Tangentbord: razor diamondback limited edition/trådlöst
Skärm: TFT 24 tum

Tillägg till mitt tidigare: En förbaskat bra 17" CRT (För bra; skulle gärna ha en platt men går inte att hitta någon motsvarande för något som ens är i närheten av en rimlig summa.)

vad raknar du som en rimlig summa? nog for att en bra CRT monitor slar det mesta, men jag har nyligen inhandlat en 24" eizo plattskarm som ar FET :D

Senast ändrad:

vad raknar du som en rimlig summa? nog for att en bra CRT monitor slar det mesta, men jag har nyligen inhandlat en 24" eizo plattskarm som ar FET :D

De skärmarna är fina, är de jag tittat på mest. Att de kostar > 10k och bara knappt har högre upplösning så är det än så länge inte rimligt. Priserna har dock gått ner ordentligt sen jag skrev den kommentaren så närmar sig. (Då kostade samma eizo 18k)

Liknande trådar

IT & mobiler Jag ska installera om mitt operativsystem på dator, i samma veva tänkte jag även byta hårddisk som operativsystemet ligger på. Jag blir...
2
Svar
31
· Visningar
1 733
IT & mobiler Jag har börjat tröttna rejält på min nuvarande bärbara dator och behöver/vill köpa mig en ny. Jag har för nuvarande en Lenovo G710...
Svar
5
· Visningar
741
Senast: Squie
·
Äldre Som rubriken lyder så behöver jag en ny (smart) telefon då min nuvarande börjar sjunga på sista versen på riktigt :down: Det är en...
2
Svar
31
· Visningar
2 753
Senast: Akerman
·
IT & mobiler Jag inser att jag förmodligen är "tvungen" att köpa en surfplatta, men jag behöver få några svar på mina frågor.:) (jag försökte fråga i...
Svar
14
· Visningar
11 397
Senast: sussisus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka