I

_isdroppe_

Vad har ni för datorer?

Min nuvarande är en kass sak som har en del år på nacken! Nästan skrattretande!

Operativsystem: Windows 98
Processor: Intel Pentium II, 350 MHz
Minne: 64MB RAM
Hårddisk: 3 gb

Ska köpe en ny inom kort! :p

Sv: Datorer!

Kopierat från min signatur på ett annat forum:

Main: Athlon64 3500+ Winchester (with Zalman CNPS7000B-Cu), 2048 MB Corsair RAM (4*512 MB, 2*200 MHz, 2-2-2-5), eVGA 7800GS 256 MB, 200+120+200+320 GB WD HDDs (on MB and Promise Ultra133 TX2), SB Audigy 2 ZS, DVD-ROM + DVD+/-RW, CM Stacker Chassi Silver, Zalman ZM400A-APF (400 W PSU), Zalman ZM-MFC1
Firewall: Pentium 133 MHz, 32 MB RAM, 512 MB CF-card as harddrive, Intel 10/100 and DLink DFE-530TX. Running NetBSD 2.1 with ipfilter and snort for transparent (layer 2) firewalling

Ja du vad har jag för burk... Athlon 64 4000+, 1024 mb ram (2*512), 400 gb hårddisk (2*200), kommer fan inte ihåg vilket grafikkort jag har. Hm, nåt halvbra i alla fall :)

en HP pavillion pentium 4
3.20GHz, 512MB DDRAM, 250GB Hard Drive, LightScribe DL DVD±RW, 10/100 NIC, 56K Modem, IEEE 1394, 9-in-1 reader.

Hm, en bärbar dator har jag. Det står "Amilo" på den. Har Windows XP. Det är väl det jag vet om min fina dator. :D (Som jag för övrigt döpt till Sverker :p)

Ferrari 3400 sen lite andra burkar i still med Duron 800 till XP2600, knappt koll på vad här ligger faktiskt :p

Heh, bra fråga. :o

Men en HP Intel Pentium 4 CPU 3.00 GHz 2.99 GHz, 1.00 GB RAM, PAE.

Operativsystem: Windows XP Home Edition

Bla bla bla. Nåt sånt. :crazy:

Ja jag vill vara med i denna kisstråd, får se om jag lyckas pissa längst.

P4D (3.2)något 2 gig ram 2x1024 tror jag
Ati 1900xtx något på 512mb.
3 interna diskar, 2 sata en extern, sammanlagt 1TB tror jag.
Det sunkigaste trådlösatangetbord o mus man kan få, riktigt skräp.
24" widescreen skräm oxå
Något soundblaster kort av ordningen, dom låter alla lika illa.
Sen är det säkert en massa mer.

Baah, P4, det är ju uråldrig teknologi och funkar bäst till att koka ägg :angel:

Hehe.. Det också kanske :p

Var mest tvungen att påpeka det då det var argument man alltid fick höra av Intel fanboys innan om AMD ;).

Hmm, bra fråga..ska se om jag hittar nåt papper *letar lite*

Processor: AMD Athlon64 3000+
Chassi: Coolermaster Centurion
Minne:1024 MB DDR PC3200
Grafikkort: geforce 5900fx 128MB Tv-out
SerialATA: 4xSATA/150 + Raid
Hårddisk: 200 GB Hitachi 7200rpm
CD/DVD brännare: 16x NEC DVD+RW+CD/RW [dual layer]
Floppy: Nec
Nätverkskort: Ethernet (10/100)
USB: 2.0 (8 st)
Audio: Audio (8-kanalers ljud)optisk S/PDIF out
Mus: Intel explorer 4.0 optisk
Tangentbord: Logitech x flat
Kortplatser: 1*AGP 5X PIC
Operativsystem: Windows XP PRO
CrashFree BIOS2
NV Brandvägg
Monitor: 21" dell crt

Ja, det var min dator det.Har typ noll koll på vad allt är men
huvudsaken är att den fungerar och det gör den, och den
duger gott för mig :p

Öhm... Hur vet man det? :D

Det är iallafall en HP med 40 GB hårddisk och 512 MB RAM. Celeron står det på, haha...
Ca 1½ år gammal. Windows XP ofcourse.
HP 19" plattskärm, HP tangentbord och Microsoft optisk mus.

Jag gillar min dator! :love: Den är snygg (allt matchar utom musen) och funkar nästan alltid!

Senast ändrad av en moderator:

1.5 gig ram, 520 gig hd, 3200Ghz och två 23"wide tft.

För er som vill vara med och möta snyggast tjöntrim - högerklicka på "Min dator" som brukar ligga som en ikon på skrivbordet, välj sedan egenskaper/properties. Där får ni upp processor och minne. Hårddisk stl ser ni om ni dubbelklickar på "min dator".

Ingen aning typ :rofl:

Min egen är iallafall en HP med typ 160 gb hårddisk, den är väl... rätt bra :D Plattskärm från dell och högtalare från harman/kardon. Trådlös mus + trådlöst tangentbord från logitech.

Sen har vi en skitbra dator som är från dell (tror jag). typ 300 gb hårddisk, riktigt bra grafikkort och skit på den. Logitech mus + tangetbord, trådlöst. Scanner och fotoskrivare från HP.
Och så har vi en laptop från HP med typ 60 gb, kanske 2 år gammal. Och någon till HP, används typ aldrig.

Ok, jag sällar mig till den skrattretande skaran...

En Compaq Armada 110, 700 MHz, 184 MB RAM, HD 9,35 GB. Den låter knepigt rätt vad det är, CD-läsaren funkar när den känner för det, fläkten bara fortsätter snurra ibland, på-knappen börjar bli utsliten, batteriet är stendött. Hänger sig ganska ofta, men det kan ju bero på att OS:et är WinME (någon som vrider sig i skrattkramper än?). Det enda som är riktigt bra är att jag inte betalat ett öre för den, skolan verkar ha glömt att jag har den.

Dessutom hade jag en IBM, 300 MHz, 192 MB RAM, typ 8 GB HD. Den körde Win98SE och slutade funka riktigt bra, försökte installera om OS:et men det ville sig inte. Plockade ut det mesta och försökte sätta i lite nya delar som numera fd pojkvännen kasserade, en processor på 1,6 GHz, ett annat moderkort, nätdel, RAM-minne osv. Behöll låda, HD, diskettstation och CD-läsare från den gamla. Efter mycket skruvande, några fullständiga isärtagningar och hopsättningar, så har jag i princip gett upp hoppet om att någonsin få åbäket att ens starta. Kanske skulle sätta i det gamla igen, funkade åtminstone att surfa på...

/Ida

Mark skrev:
För er som vill vara med och möta snyggast tjöntrim - högerklicka på "Min dator" som brukar ligga som en ikon på skrivbordet, välj sedan egenskaper/properties. Där får ni upp processor och minne. Hårddisk stl ser ni om ni dubbelklickar på "min dator".
Äsch, den infon säger inte mycket. Är detaljerna som är intressanta.

Tillägg till mitt tidigare: En förbaskat bra 17" CRT (För bra; skulle gärna ha en platt men går inte att hitta någon motsvarande för något som ens är i närheten av en rimlig summa.), kattunge nr. 13816, TrackIR3, ett gammalt fint HP-tangentbord och en Logitech Cordless MouseMan Wheel (reparerad några gånger p.g.a. utslitning).

Moderkort: Asus A8N-SLi Deluxe
CPU: AMD64 3500+@2400mhz(Venice)
Minne: 2gb Corsair PC4000PT
Grafikkort: 2x Asus 6600GT 128mb(SLi)
Ljudkort: Soundblaster Audigy2 ZS
Nätdel: Tagan Easyconnect 480w
Chassi: Coolermaster Stacker
Hårddiskar: 1st Sata 200gb, 1st Sata 250gb, 1st Sata2 320gb samt 1 Pata 200gb. Alla diskar av märke Seagate....

Mus/Tangentbord: Logitech MX518/Logitech Ultra-X Flat
Skärm: 19" CRT "Flat"

Systemet är vattenkylt!

/Jonas

Liknande trådar

IT & mobiler Jag ska installera om mitt operativsystem på dator, i samma veva tänkte jag även byta hårddisk som operativsystemet ligger på. Jag blir...
2
Svar
31
· Visningar
1 733
IT & mobiler Jag har börjat tröttna rejält på min nuvarande bärbara dator och behöver/vill köpa mig en ny. Jag har för nuvarande en Lenovo G710...
Svar
5
· Visningar
741
Senast: Squie
·
Äldre Som rubriken lyder så behöver jag en ny (smart) telefon då min nuvarande börjar sjunga på sista versen på riktigt :down: Det är en...
2
Svar
31
· Visningar
2 753
Senast: Akerman
·
IT & mobiler Jag inser att jag förmodligen är "tvungen" att köpa en surfplatta, men jag behöver få några svar på mina frågor.:) (jag försökte fråga i...
Svar
14
· Visningar
11 397
Senast: sussisus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka