Sv: Datorer!
Ok, jag sällar mig till den skrattretande skaran...
En Compaq Armada 110, 700 MHz, 184 MB RAM, HD 9,35 GB. Den låter knepigt rätt vad det är, CD-läsaren funkar när den känner för det, fläkten bara fortsätter snurra ibland, på-knappen börjar bli utsliten, batteriet är stendött. Hänger sig ganska ofta, men det kan ju bero på att OS:et är WinME (någon som vrider sig i skrattkramper än?). Det enda som är riktigt bra är att jag inte betalat ett öre för den, skolan verkar ha glömt att jag har den.
Dessutom hade jag en IBM, 300 MHz, 192 MB RAM, typ 8 GB HD. Den körde Win98SE och slutade funka riktigt bra, försökte installera om OS:et men det ville sig inte. Plockade ut det mesta och försökte sätta i lite nya delar som numera fd pojkvännen kasserade, en processor på 1,6 GHz, ett annat moderkort, nätdel, RAM-minne osv. Behöll låda, HD, diskettstation och CD-läsare från den gamla. Efter mycket skruvande, några fullständiga isärtagningar och hopsättningar, så har jag i princip gett upp hoppet om att någonsin få åbäket att ens starta. Kanske skulle sätta i det gamla igen, funkade åtminstone att surfa på...
/Ida