Datorer i nätverket?

T

T3ss

Min dator hittar inte åt några datorer i vårt nätverk fast vi har 2 andra datorer uppkopplade. Hur ska jag göra för att kunna dela filer med dom andra?

Sv: Datorer i nätverket?

Putt putt...

Ingen som vet hur man gör för att få datorn att hitta dom andra datorerna? :) Använder trådlöst nätverk, D-link tror jag det heter. Om det underlättar ^^

Fungerar inte. Internet får jag igång via nätverket, men att hitta dom andra datorerna verkar integå.

Putt putt...

Ingen som vet hur man gör för att få datorn att hitta dom andra datorerna? :) Använder trådlöst nätverk, D-link tror jag det heter. Om det underlättar ^^
Lite frågor...

så du använder en D-Link router med inbyggd trådlös accesspunkt?
och tre hosts som använder någon form av Windows antar jag?
De andra ansluter trådlöst oxå?
D-Link routern har inbyggd DHCP som delar ut till alla datorerna?
Vad menar du med "hitta" varandra? Att pinga funkar antar?

jag har ingen aning om vad du pratar om? :crazy: vet bara att vi har en d-link ^^

Hitta varandra. går jag in i delade mappar o sånt (vet inte exakt vad det heter) så ska ju mapparna min syster delar ut ligga där, men dom syns inte.

nidron... tror att det ska vara samma.

Vad har ni för operativsystem; Windows 98, ME, 2000, xp?

Just att få åtkomst till utdelade mappar från en Windows 98 till 2000 eller XP kan ibland vara stört omöjligt. Men det ska gå att ordna :)

Liknande trådar

IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
343
Senast: sweep
·
IT & mobiler Vad ska man använda för program för att redigera video? Det behöver vara gratis. Jag har försökt med clipchamp men blir galen på loopen...
Svar
0
· Visningar
256
Senast: Wille
·
Skola & Jobb Vad använder ni för digital Att göra-lista? Jag gick motvilligt ifrån min analoga lista (älskar att stryka!) för en tid sen eftersom jag...
Svar
12
· Visningar
1 098
Senast: elendril
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 954
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka