Dator som inte går att stänga av..??

J

Jezz

Hej!
Jag har ett irriterande problem med min dator.. jag kan inte stänga av den! :confused: :confused:
Efter bara en liten stund startar den upp igen av sej själv! :eek:
Vad kan detta bero på.. och vad kan jag göra åt det?
 
Kolla att du inte råkat ändra till 'restart' i rutan som du får upp när du väljer 'shut down' i start-menyn.
 
Vår dator gör likadant (är EJ inställd på starta om). Min sambo har kommit på knepet. Först väljer man stäng av/avsluta eller vad det nu heter. När den säger att man kan stänga av datorn så får man hålla in knappen ett tag, då stänger den av sig MEN den startar om igen och då trycker man bara in knappen direkt igen och håller in den. Först då stängs den av. Kanske går det likadant med er? Lycka till!
 
Har varit ute för liknande sak på en Compaq, tankade hem en patch från HP(compaq) som fixade det hela.
Kanske värt att leta efter en patch till din dator/moderkort!?
 
Vår gjorde så förut. Vi stängde då av den på "huvudströmbrytaren" på baksidan (när den hade stängt av sig ordentligt först, så man fick vara snabb och göra det innan den startade upp igen). Sedan pysslade pappa med den och letade virus och annan skit och sedan dess har den aldrig hittat på något sådant (bara massa andra tokigheter). Tror det var i W 2000 (eller om det var ME) som den gjorde det. Nu har vi XP (men det hade inget samband direkt vad jag sett).
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
622
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
762
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 569
IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 485
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp