Datakrångel

H

Hysterisk

Så fort jag försöker öppna tex pdf-filer och en del internetsidor kommer det upp en ruta där det står att "de aktuella säkerhetsinställningarna gör att du inte kan läsa den här filen." eller "de aktuella säkerhetsinställningarna tillåter inte att ArkiveX-kontroller körs på den här sidan."

Vad innebär det? Hur får jag bort det? Någon som vet?
 
Sv: Datakrångel

Titta på Vertyg/Internet-alternativ/Säkerhet/Anpassad nivå

Där kan du ställa in alternativen för ArctiveX-kontroller.

/Soapbubble
 
Sv: Datakrångel

jaha då var det dax igen... dock inte samma problem som sist, utan nu försöker datorn inte öppna internetsidorna, antingen kommer det direkt upp att servern hittade inte/sidan kan inte visas eller så är sidan blank och det står klar nere i vänstra hörnet alternativt hämtar från res://C:\windows\system32\shdoclc.dll/dnserror.htm

vad kan det bero på nu då?

suck jag börjar trötna på det här...
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Min läkare på företagshälsovården har tabbat sig och skrivit saker i mitt senaste sjukintyg som jag absolut inte vill att min...
Svar
9
· Visningar
1 110
Senast: cambodia
·
Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
552
Senast: seahawk
·
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
936
Senast: Squie
·
Trädgård & Växter Jag håller på att anlägga en trädgårdsdamm, och jag tänkte höra om det är någon dammägare här som vill dela med sig av erfarenheter...
Svar
2
· Visningar
327
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp