Darrande överläpp

A

Arctica

Hej allihopa!

Ibland börjar min hästs överläpp darra fram och tillbaka. Jag tror att den gör så när han är glad eller uppspelt. Igår höll han på under hela miljöträningslektionen, det ser sjukt roligt ut! :p
Finns det någon vars häst som gör likadant och varför?

Sv: Darrande överläpp

Jag vet inte riktigt hur du menar men min häst gör
något liknande.
Kommer man riktigt nära hör man att hon gnäggar
lågt lågt. Brummar liksom.
Och överläppen "dallrar".

Men det låter roligt som din häst gör. Kan du inte
sätta in ett kort när han gör så?? :bump:

hästar kan väl också ha tix, som vi kallar det?
så länge min pålle mår bra får den ha konstiga saker för sig.
Jag hade också velat se bilder på detta, eller kanske till och med film :)

jag vet en hingst som suger på överläppen..ser sjukt roligt ut.Han gör det tex när han blir skodd.Kanske lite "jag har tråkigt men matte säger att jag måste stå stilla" Denna hingst är väldigt påhittig och busig,väldigt oral..plockar gärna upp saker från marken och så.Säkert någon form av tics.

Jag ska försöka ordna ett foto på fenomenet! Han snörper liksom ihop överläppen och så darrar den från sida till sida. haha ibland undrar man verkligen vad som föregår i deras huvud :P

Min gamla ponny viftade/vinkade med överläppen när hon var nervös, fundersam eller uppspelt på nåt sätt -har aldrig sett en häst göra på det sättet :p
Av en slump träffade jag på en person som haft hennes pappa på station hemma hos sig och även han gjorde så.

ha ha :D suger på överläppen, vet ett sto som stod inackorderad hos oss förra året, hon kunde stå & smälla ihop läpparna om hon inte fick gräva i boxen vid morgonutstläppet.
apropå roliga saker, så såg jag en gång en travare som stod & dinglade med tungan i sidled utanför boxen när han inte hade något annat att göra

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 121
Senast: Kilauea
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
662
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 346
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 236
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar