Jag hade 2 killar ihop som varit tillsammans sen de var små
- luktar illa ( sant/falskt ?) Nej det tycker jag inte. Visst om jag varit slö med att städa buren och ja det luktade inte mysigt när jag städade buren. De hade en kisshörna och de luktade när man grävde i den, inte annars.
bajsar och kissar precis överallt ( sant/falskt ?) ja mina gjorde det. Nu är det ju inga mängder som kommer så det var inte direkt något problem. Jag hade fleecefilt eller handduk under om de var i soffan
skräpar ner nåt oerhört ( sant/falskt ?) Det beror nog på hur buren ser ut. Med låga kanter kan de gräva ur lite spån men det hamnar direkt utanför buren. Det sprider sig inte. Sen skräpade jag själv ner när jag hanterade höet men det var ju inte deras fel.
skriker och låter hela nätterna ( sant/falskt ?) Nej aldrig blivit störd
får en massa konstiga och smittsamma sjukdomar, som satinsjukan (sant/falskt ?) Har ingen åsikt. Mina var friska trots att de kom från djuraffär (jag tog över dom senare)
rymmer så fort de får möjlighet ( sant/falskt ?) nej. Hade mina i komposthage och det var inga problem. De höll sig i soffan om vi var där också
bits!!! ( sant/falskt ?) Nej
och rivs!!! ( sant/falskt ?) Nej
slåss med varandra ( sant/falskt ?) Inte mina och de var 2 okastrerade hanar. Men det är väl olika som med alla djur
svårt att få tama ( sant/falskt ?) Mina kom vuxna och ohanterade. Med godis vann jag deras hjärtan
behöver jäääättestor plats ( sant/falskt ?) Jag hade mina i bur, men hade en lekhage då fick skutta i också. Jag klippte kompostgaller på hälften som staket. Sen la jag en bordsduk under och fleece över. Då kunde jag plocka ihop hagen varje gång och flytta den. Där hade jag leksaker, mat, ibland en katt eller två *s*
går inte ihop med katter ( sant/falskt ?) Mina katter hoppade in i lekhagen lite då och då. Marsvinen bestämde helt klart. Då var det ändå jagande utekatter. Hunden gick också bra.
svårskötta ( sant/falskt ?) Nej inte alls