Där är föl...

L

Leteng

Igår var vi för femtielfte gången UL, dygn 120, och nu är vet säker på att där är ett föl :D:rofl::banana::bow: och allt ser bra ut. Nu ska det bara hålla resten av tiden också utan komplikationer så ska vi ha ett litet Qalle-föl i början av april.

Sv: Där är föl...

Grattis!!!

Det ena stoet jag betäckte är konstaterat ej dräktig på senaste 17 dygnskontrollen. Nu tycker jag dock att hon ändrat sitt beteende och beter sig en hel del som när hon varit dräktig de senaste åren. Hon går helst ensam en bit från de andra i hagen och är ovanligt kelen, surar t ex ej som hon brukar när jag borstar henne på magen, hon kan t o m sluta tugga på höet när jag kommer in i boxen för att bli kelad med och det gör hon vanligen inte annars. Jag vet att det fanns ett ägg på varje äggstock när hon seminerades, så jag kanske ska ta ett blodprov när tiden är inne för det för att vara helt säker ändå. Hoppet är det sista som överger en, men nu var jag helt säker på att hon ej var dräktig, men börjar nu ändå kanske tvivla lite:confused:

Sv: Där är föl...

Hur länge sedan var 17-dygnskontrollen? Har hon inte visat någon brunst efter det? Anledningen till att vi varit på UL så många gånger är dels att hon resorberade 3 dräktigheter förra året, dels att fostret i år låg på ett ovanligt ställe. Vet fick leta länge vid 16 dygns för att hitta fosterblåsan och var på väg att ge upp och säga att där inte var något, när den dök upp "i ett hörn". Sedan har det varit lite upp och ner, vet har kliat sig i huvudet och kallat vårt sto för "en riktig rysare":devil: Men som sagt nu på 120 dygn var hon nöjd med vad hon såg och har goda förhoppningar att allt ska gå bra.
Jag tycker du ska kolla henne igen för säkerhets skull om du känner dig osäker. Håller tummarna...

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
868
Senast: Freazer
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 677
Senast: Karro-Lina
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 351
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 416
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10