Daquar CC avkommor

fridshem

Trådstartare
Hur uppskattar ni era Daquar CC avkommor, storlek, modell och vilka ston ni använt honom till uppge gärna typ och stam på stoet.
 
Jag har en avkomma f. 13. Stoet är e. Lucky Light - Democritos, 166cm hög, hennes första föl.
Jag tycker han känns lite liten, men är inte alls säkert att han är det, han går inte med några jämnåriga så svårt att jämföra. Han har långa ben och ganska kort kropp. Eftersom han är "liten överallt" känns han kanske mindre än vad han egentligen är, vet inte riktigt. Har träffat två avkommor till till Daquar, de har varit korrekta, ganska korta i kroppen och långa ben. Tror hans avkommor blir lite stöpta i samma form. Mitt sto är dräktig med Daquar igen och ska föla i juli :)
 
Jag har en avkomma f. 13. Stoet är e. Lucky Light - Democritos, 166cm hög, hennes första föl.
Jag tycker han känns lite liten, men är inte alls säkert att han är det, han går inte med några jämnåriga så svårt att jämföra. Han har långa ben och ganska kort kropp. Eftersom han är "liten överallt" känns han kanske mindre än vad han egentligen är, vet inte riktigt. Har träffat två avkommor till till Daquar, de har varit korrekta, ganska korta i kroppen och långa ben. Tror hans avkommor blir lite stöpta i samma form. Mitt sto är dräktig med Daquar igen och ska föla i juli :)
jag tror Diarado blodet ger lite korta och långbenta. Så långt kanon bra enligt mina önskemål, men det är just storleken jag är orolig för. mitt sto som är dräktig med honom är knappt över 160.
 
Lång rygg är nog bra att ha på sitt sto då dom flesta diarado-avkommorna har kort rygg... Annars har han ju nedärvt fölungar med mycket trevlig modell :-)
 
Jag har också valt daquar till mitt sto i år! Mitt sto har väldigt lång rygg, är stor/grov och tung. Ca 165 hög men lämnar rätt stora avkommor.

Har även hört av de som träffat tidigare avkommor, samt de som jobbat med daquar att han har världens finaste lynne. Vilket känns super då jag har ett lite nervigt sto ;P

Men jag tror det blir en bra kombination! :)
Vad hade du för sto?

Det är även mitt första föl nånsin, så jag är grymt laddad!

När är beräknad fölning för er?
 

Liknande trådar

Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 786
Senast: Lea88
·
Avel Har en bekant som frågade om hingsttips till ett av sina ston. Hen önskar en stämpelhingst (hoppning) som ger lite storlek. Stoet är av...
Svar
6
· Visningar
1 118
Senast: Sporthorse
·
Hästvård Hej! Jag vet inte om detta är rätt ”ämne” att lägga diskussionen i men chansar ändå och hoppas på många kloka och bra svar. Jag har ett...
Svar
0
· Visningar
552
Senast: Lovisa.E
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 430
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Sommarföräldrar 2024
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp