Danstråd, anyone?

Undrar om det inte var powder coatade stänger som x-pole skulle släppa nu i sommar också. Vet att det ska komma i svart och rosa i alla fall :D Det kommer även nån annan variant som lämpar sig för folk som vill träna med mer kläder på sig (dvs mycket bättre grepp än metallstängerna).
Jag är mest sugen på den nickelfria, om det dessutom ger mindre brännande vid drops så är det ju bra! Nu har jag ju visserligen en lång väg kvar innan jag kommer börja göra sånna, men planen är ju att jag inte ska behöva byta stång för att jag "blir för bra" för den jag har.
Tills dess ska jag träna en jäkla massa magmuskler, höftböjare och armar. Nu har jag svårt att få upp benen så jag kommer upp och ner, för jag är för svag.
Intressant det där med de andra stängerna. Låter väldigt mycket som chinese pole, undrar vilken tjocklek de kommer i då, chinese pole innebär ju betydligt tjockare stänger men om de här är ett alternativ till vanliga stänger blir de väl i samma tjocklek som deras andra. Pole har redan hämtat mycket inspiration från chinese pole så det var väl bara en tidsfråga innan det skulle dyka upp en stång för påklädda inom pole också. Det blir i alla fall kul att se hur det används och utvecklas.
Liten utsvävning men jag kan knappt fatta hur mycket som hänt bara de senaste åren inom pole, allt går oerhört snabbt framåt, trick, stilar, material, tävlingar! Det drar iväg åt alla håll. Jag gillar verkligen att det finns något för alla, det enda som är tråkigt är när de nya inriktningarna skapar motsättningar och elitism.

Håller med om att det är bäst att köpa en stång som man kan utvecklas med. Bra tänkt där med att förbereda dig! Många hävdar ju också att man främst ska träna sin styrka utan stången.
 
Jag är lite sugen på att testa/börja dansa lite mer seriöst än gruppträningar på gymmet.
Men vet inte om jag vågar? Var går man? Som vuxen (27) nybörjare, var vänder man sig, eller är man helt utstött då? :P
 
Jag är lite sugen på att testa/börja dansa lite mer seriöst än gruppträningar på gymmet.
Men vet inte om jag vågar? Var går man? Som vuxen (27) nybörjare, var vänder man sig, eller är man helt utstött då? :P
Klart att du vågar! Kolla upp dansskolor i din närhet och anmäl dig till en nybörjarklass. Där är ni alla på samma nivå, oavsett om de som deltar är 20 eller 50 :)
 
Intressant det där med de andra stängerna. Låter väldigt mycket som chinese pole, undrar vilken tjocklek de kommer i då, chinese pole innebär ju betydligt tjockare stänger men om de här är ett alternativ till vanliga stänger blir de väl i samma tjocklek som deras andra.
Har sett en video nu med en av de där stängerna som man kan använda påklädd, den har tydligen silikon finish. Samma tjocklek som de vanliga, alltså exakt samma teknik bara med extremt bra grepp. Får lite lust att prova en, var inte så sugen först sådär i teorin men nu när jag sett den in action kliar det i fingrarna. :D

(Känner nästan för att starta en egen tråd om pole dance istället för att halvt om halvt kapa denna med prat om stänger och annat som är ganska specifikt för pole och inte så allmängiltigt "dans". Jag menar folk kanske inte klickar sig in på en danstråd för att läsa om metall vs silikon, men vad vet jag.)
 
Har sett en video nu med en av de där stängerna som man kan använda påklädd, den har tydligen silikon finish. Samma tjocklek som de vanliga, alltså exakt samma teknik bara med extremt bra grepp. Får lite lust att prova en, var inte så sugen först sådär i teorin men nu när jag sett den in action kliar det i fingrarna. :D

(Känner nästan för att starta en egen tråd om pole dance istället för att halvt om halvt kapa denna med prat om stänger och annat som är ganska specifikt för pole och inte så allmängiltigt "dans". Jag menar folk kanske inte klickar sig in på en danstråd för att läsa om metall vs silikon, men vad vet jag.)
Var hittade du videon? Länk? :D
Fixa en egen du, jag är på!
 
Var hittade du videon? Länk? :D
Fixa en egen du, jag är på!
Hittade den på facebook, så jag vet inte om det går att länka till den eller om man måste vara inloggad för att se den. Nadia Sharif var det som hade postat den i alla fall så den borde finnas på hennes fb-sida, Nadia Sharif X Pole, såg den via andras share.

Men bra, då är vi i alla fall två som kan tänkas kika in i en sån tråd. :D I'm on it!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp